Jobbet, trött på extra timmar hit och dit!

Dygnsvilan är inte frivillig, utan tvingande. Vid en revision uppdagas det om dygnsvilan respekterats, har den inte det riskerar arbetsgivaren att åka på vite och ev. böter. Oavsett om arbetstagaren själv medgivit undantaget. Kan bli dyrt på riktigt om man satt detta förfarande i system.

När vi jobbar kväll (slutar 21.30) kan vi flexa på fredagen. Vi är alltså inte schemalagda ngn specifik tid. Kan vår arbetsgivare råka illa ut ändå ifall vi väljer (typ alla vill göra det o ser det som en stor förmån att slippa jobba 13.30-21.30 fredagskväll när produktionen är helt klar ca 14 eller tidigare beroende på avdelning) att börja tidigare än 8.30?
 
jobbar oxå vaken natt, jobbar 83%. Jag har varit stenhård alla möten som är frivilliga kommer jag endast om det passar mig. Brukar bli två möte per termin. Utbildningar och möten som är obligatoriska måste hon ersätta mig på natten om jag ska gå. Har vi en utbildning på 8 timmar så ersätter hon en natt på 10 timmar för mig.

Som du säger så är den lediga tiden mer värd än pengarna som det ger.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 003
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Lite spinoff från jämställdhetstråden, men den fick mig att fundera på hur vi vädersätter jobb/fritid som faller utanför de "normala"...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 188
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp