Jobba under föräldraledigheten?

Druvan

Trådstartare
Är det tillåtet att jobba extra samtidigt som man är föräldraledig? Om man t ex tar ut föräldrapenning mån-fre och sedan jobbar lör+sön? Någon som vet?

Sv: Jobba under föräldraledigheten?

Det är helt okej att jobba dom dagar du inte tar ut FP på.

Vet flera stycken på mitt förra jobb som gjorde. En tjej tog tex bara ut mån-fre varann vecka då hon var hemma med sonen. Andra veckan jobbade hon dagtid när hennes sambo jobbade kvällen.

Sen var det många som jobbade på helgerna.

Sv: Jobba under föräldraledigheten?

Du får inte ta FP för en dag du jobbar (såklart) och för att ta ut FP på lör-sön måste du ta FP fre eller mån också. Det är väl reglerna. Men att ta ut FP på vardagarna och jobba helg kan jag inte logiskt se att man inte skulle få göra?

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 162
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Hundhälsa Varulven äter för tillfället Onsior men jag är inte nöjd, är Librea så mycket bättre? Jag hade tänkt ta bort honom nu i höst, men det är...
Svar
12
· Visningar
1 114
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama