Jobba med galopp?

T

totesos

Hej allihopa!
Har suttit här och tittat länge nu, är väldigt glad att jag gjorde det.

Det är så här, att jag alltid varit så riktigt intresserad av galopp. Jag har själv haft en arab som jag tränade ibland på en travbana i närheten, men inget mer än så.

Jag är 21 år, är 161 cm lång och väger mellan ca 50 kg.
Vad har jag för chanser att kunna arbeta med galopp? Jag har gått hästgymnaise, och anser mig själv som en rätt så bra ryttare med bra balans och van vid heta pigga hästar. Jag har ridit hela livet.

Kan jag arbeta hos en tränare, och träna hans hästar?
Kommer jag kunna rida löp? Hur börjar man med det isåfall?
Vart börjar jag om jag vill satsa på det här?

Nu är jag arbetslös, kan man ringa upp någon tränare på tex Täby och be att få komma och ha en veckas praktik för att pröva på?
Finns det någon här som kan rekommendera någon? Hur bor man om man skulle komma några veckor på praktik?
När jag gick på skolan hade vi praktik, då hade vi kontaktpersoner på Täby som man kunde vara oss. Men nu går jag ju inte i någon skola.

Jag skulle uppskatta alla svar om ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand.

Givetvis kan du ringa någon tränare och fråga om han/hon behöver hjälp. Men för att rida löp måste du bli lärling, och fortsätta hela den långa vägen för erfarenhet och rutin. Din vikt ligger ju bra till. Det krävs mkt kondition och muskler för att rida lopp, så du bör vara i god form.
Hoppas du får praktik nånstans, det är jätteskoj!

Snälla skriv mer.

Att bli lärling, hur funkar det?
Jag är rätt vältränad, jag har ridit hela livet. Nu har det legat på is ett tag, så jag känner jag måste komma igång. Jag antar att det är vissa muskler som används i ridningen av galopphästar som kanske inte jag användt så mkt i min vanliga ridning. Men som sagt har jag själv haft en arab som jag var ute på banan med nästan varje dag, och det blir man verkligen trött av!

Snälla, har ni tid så skriv ännu mer.

Du kan alltid ringa till min gamla arbetsgivare o höra om han behöver personal. Han är proffstränare i Strömsholm, jag jobbade där i ca4 månader nu i våras o trivdes bra. Vi rider dock hästarna i vanliga sadlar så det är inte helt galoppbaserad ridning. Kolla www.stallstoraskuggan.com

Hej!

Dit har jag faktiskt mailat eftersom jag såg här att dom sökte. Är det bra där? Kan du skriva lite om hur ni jobbar? Tider, var ni gör och så.

Bättre att du ringer än mejlar!
Vi rider oftast 3 hästar om dagen,travar eller cantrar.Morronfodrar kl 6 o sen släpper vi ut hästarna kl 7 då mockar vi o gör iordning. Vi rider oftast 2 turer på fm o sen har vi lunch osså sista turen på em. Hästarna rids som sagt som vanliga ridhästar, mkt konditionträning.

Bättre att du ringer än mejlar!
Vi rider oftast 3 hästar om dagen,travar eller cantrar.Morronfodrar kl 6 o sen släpper vi ut hästarna kl 7 då mockar vi o gör iordning. Vi rider oftast 2 turer på fm o sen har vi lunch osså sista turen på em. Hästarna rids som sagt som vanliga ridhästar, mkt konditionträning.

Ahh, har du jobbat hos Tore alltså?
Där ser man... men hur länge var det, skrev du i våras kanske...??
Dom är iaf jätte trevliga! :)

Det verkar som det är ett bra ställe. Hur bor man och hur ofta är man ledig på helger?

Man bor på gården i en stuga tillsammans m sin kollega.
Vi va lediga varsin dag på helgen, o sen kan man givetvis åka hem ibland lite längre om man vill.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 349
Senast: shia
·
Dressyr Är nybakad dressyrhäst ägare och i min box står nu en herre på 170+, en riktig gentleman som älskar att arbeta och trivs bra med det vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 555
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 298
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud