T
totesos
Hej allihopa!
Har suttit här och tittat länge nu, är väldigt glad att jag gjorde det.
Det är så här, att jag alltid varit så riktigt intresserad av galopp. Jag har själv haft en arab som jag tränade ibland på en travbana i närheten, men inget mer än så.
Jag är 21 år, är 161 cm lång och väger mellan ca 50 kg.
Vad har jag för chanser att kunna arbeta med galopp? Jag har gått hästgymnaise, och anser mig själv som en rätt så bra ryttare med bra balans och van vid heta pigga hästar. Jag har ridit hela livet.
Kan jag arbeta hos en tränare, och träna hans hästar?
Kommer jag kunna rida löp? Hur börjar man med det isåfall?
Vart börjar jag om jag vill satsa på det här?
Nu är jag arbetslös, kan man ringa upp någon tränare på tex Täby och be att få komma och ha en veckas praktik för att pröva på?
Finns det någon här som kan rekommendera någon? Hur bor man om man skulle komma några veckor på praktik?
När jag gick på skolan hade vi praktik, då hade vi kontaktpersoner på Täby som man kunde vara oss. Men nu går jag ju inte i någon skola.
Jag skulle uppskatta alla svar om ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand.
Har suttit här och tittat länge nu, är väldigt glad att jag gjorde det.
Det är så här, att jag alltid varit så riktigt intresserad av galopp. Jag har själv haft en arab som jag tränade ibland på en travbana i närheten, men inget mer än så.
Jag är 21 år, är 161 cm lång och väger mellan ca 50 kg.
Vad har jag för chanser att kunna arbeta med galopp? Jag har gått hästgymnaise, och anser mig själv som en rätt så bra ryttare med bra balans och van vid heta pigga hästar. Jag har ridit hela livet.
Kan jag arbeta hos en tränare, och träna hans hästar?
Kommer jag kunna rida löp? Hur börjar man med det isåfall?
Vart börjar jag om jag vill satsa på det här?
Nu är jag arbetslös, kan man ringa upp någon tränare på tex Täby och be att få komma och ha en veckas praktik för att pröva på?
Finns det någon här som kan rekommendera någon? Hur bor man om man skulle komma några veckor på praktik?
När jag gick på skolan hade vi praktik, då hade vi kontaktpersoner på Täby som man kunde vara oss. Men nu går jag ju inte i någon skola.
Jag skulle uppskatta alla svar om ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand.