JObba i Dubai?

Y

_yest

Hejsan!
Jag har nyss fått ett erbjudande att åka ner till Dubai och jobba med hästar.. Ska hjälpa nybörjare att lära sig rida tror jag.
(Får mer information om jobbet imorgon.)

Jag har en bekant som jobbar där och nu behöver de akut en till instruktör. Jag fick erbjudandet i går och ska svara imorgon :S Ingen tid att tänka..!

Rum, mat och lön ingår. Annars vet jag inte så mkt mer om jobbet eller stället jag ska jobba på. :confused:
Vad tycker ni, ska jag chansa och åka dit?
Isf åker jag dit så snart som möjligt.. Man kan ju alltid åka hem igen..

Någon som har jobbat/jobbar i Dubai? Vad ska man tänka på då man ska flytta dit? Vaccin, klädsel osv.

Känner att det skulle vara grymt kul och en upplevelse. Precis något som jag velat göra nu efter skolan :P Man kanske kan testa på nån månad..

Sv: JObba i Dubai?

jag fick samma erbjudande =) la du märke till att de inte skrev hela sitt namn? och att man inte kan kolla om det är sant eller inte.. var försiktig bara =)

theresesandberg Aha okej. Känner du den som gav dig erbjudandet eller fick du bara ett erbjudande?
Ska vara försiktig och kolla upp allt nog =)
Hon som kom med erbjudandet har jag träffat några gånger och hon är jätte trevlig. Hon skrev genom sms, så man kan ju inte vara säker på att det var hon som skrev :p

Vad du ska tanka pa ar att fraga efter visum och papper.

Samt nar du diskuterar din lon, tank pa att du ar interiserad av lon i svenska kr, be att fa pengarna insatta pa ditt svenska kont och var nogran med att se till att din lon ar vad som kommer in pa ditt konto.

Om du gar med pa att fa betalt i det andra landets valuta kommer du antagligen att forlora pengar pa valutatransektionen.

Kom just hem fran kina och pa ett ar forlorade jag over 10 000 i valuta transektion eftersom jag gick med pa en dalig deal for mig.

Och be dom skicka tva vags billjeter till dig. En som ar giltig under en langre tid sa du hela tiden har billjetter hem.

Om de inte gar med pa de hara bas sakerna skulle jag tanka en och tva ganger om att aka sa lang som till Dubai till en arbetsgivare som inte vill vara serios fran borjan.

Samt nar du diskuterar din lon, tank pa att du ar interiserad av lon i svenska kr, be att fa pengarna insatta pa ditt svenska kont och var nogran med att se till att din lon ar vad som kommer in pa ditt konto.

Om du gar med pa att fa betalt i det andra landets valuta kommer du antagligen att forlora pengar pa valutatransektionen.

Kom just hem fran kina och pa ett ar forlorade jag over 10 000 i valuta transektion eftersom jag gick med pa en dalig deal for mig.

Att få betalt i svenska kronor tror jag ingen utländsk arbetsgivare går med på. Öppna istället ett bankkonto i landet och använd dig av inhemska pengar i största möjliga lön. När du sedan flyttar hem från Dubai gör du en överföring av pengarna till ditt svenska konto och stänger det du öppnade.

Jag har både ett svenskt, isländskt och spanskt bankkonto. Just för att jag fått lön i landets valuta. Egentligen borde jag stänga det isländska och föra över pengarna till det svenska, men det har inte blivit av. Dessutom är det svårare att göra av med dem när de är i ett annat land och inte syns på det svenska kontot :D

Verkar det seriöst tycker jag att du ska ta jobbet. Erfarenheten bär du med dig genom livet sen och är det fler svenskar där blir det klart lättare!

Lycka till!

/Jonaz

Nu har jag fått lite mer information.
Det är ett 5-stjärning hotell som har stallet, jätte fint ska det vara.
Jag kommer att ha lektioner för nybörjare och kanske ha en del uteritter i öknen. Allt låter jätte bra.. Men prövotiden är ett halvår.. Vet inte om jag kan lämna livet här, medryttarhästarna, pojkvännen osv..

Jag skulle chansa. Bara för att det är 6 mån prövotid så behöver du ju inte stanna hela tiden. Så är de ju på alla jobb att man har en prövotid innan man blir fast anställd.
Din pojkvän får försöka hitta ett jobb där han med då, så får han följa med :idea:

Man kanske aldrig får en sån här chans igen, så ta bara på den. Din pojkvän väntar och stötat dig om han verkligen vill ha dig. Medryttarhästen kan du säkert få börja rida igen, annars finns de nog andra hästar.

Nä, jag skulle ta chansen, funkar det inte så får du väl åka hem igen.
Jag tog inte min chans när jag fick ett erbjudande om o jobba på Island med hästar, ett toppen erbj. på ett toppen ställe, just pga pojkvän o medryttarhäst. Detta ångrar jag bittert nu, jag skulle ha åkt! :(

I senaste numret av ridsport var det en artikel om en svenska som jobbade i Dubai. Du kanske kunde få tag i hennes mail eller tfn och höra om hon känner till stället?

Nu är det bestämt. Jag ska åka!!
företaget betalar biljetten ner, så nu väntar jag bara på det och på att vaccinera mig.
Jag har sett bilder från hotellet och även kollat på hemsidan, det ser jätte trevligt ut.
Har även pratat i telefon med tjejen som tog kontakt med mig (känner henne sedan innan) så allt känns bra.

Pojkvännen tycker att jag ska åka och medryttarpollen kommer vänta på mig tills att jag kommer tillbaka =)

Som sagt så kan jag ju alltid åka hem igen om jag inte trivs!
önska mig lycka till :D

Det gör du rätt i!
Dubai är fantastiskt på många sätt.
Men räkna med en otrolig omställning och en helt annan livsstil. Använd solskydd, både i form av kräm och kläder.
Jag åker till Dubai för tredje gången i början av april, PM:a om du vill ha besök!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 039
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 526
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka