Jobb på Irland!

konstigamaria

Trådstartare
Hej!
Vet inte om denna tråd kanske kommer på fel ställe, men ja försöker ändå :smirk:
Jag är sugen på att åka till Irland och jobba, så ja undrar om det finns någon som vet något bra ställe att åka till. Någon som har något att rekommendera?:idea:

Men det jag känner mig lite orolig över är att jag är URKASS på Engelska.. Men samtidigt så kommer ja ju aldrig lära mig det om ja inte åker någon stans..:confused:

//Maria

Sv: Jobb på Irland!

Hej!
Var på ett galoppstall i irland och jobbade i höstas. Fick jobbet genom Swede care uk. Var väl sådär. Jobbet var inte riktigt som de hade beskrivit det :/ Jobbade 9-10 h per dag hade söndagen ledig varannan vecka men fick även vara med och jobba då om jag inte hade nått annat för mig.. Vilket man oftast inte hade då jag inte kände någon annan än familjen där. Fick 10 000 i månaden så är egentligen helt ok men hade blivit lovad 19000 innan jag åkt ifrån sverige... Irland är dock ett super härligt land och är väldigt sugen på att åka tillbaka dit. Dock vill jag nog jobba i ett hoppstall den här gången :P

Har själv ingen erfarenhet av Irland, bara fått höra att det är mkt hårt jobb där och i England jämfört me tex Frankrike. Men det är ju olika från stall till stall + att man får aldrig vara rädd för att jobba hårt om man vill hålla på med hästar inom någon diciplin. Mitt tips är att kolla på hemsidan www.yardandgroom.com där kan man leta efter olika typer av stalljobb i hela världen.
Lycka till!

Har själv ingen erfarenhet av Irland, bara fått höra att det är mkt hårt jobb där och i England jämfört me tex Frankrike. Men det är ju olika från stall till stall + att man får aldrig vara rädd för att jobba hårt om man vill hålla på med hästar inom någon diciplin. Mitt tips är att kolla på hemsidan www.yardandgroom.com där kan man leta efter olika typer av stalljobb i hela världen.
Lycka till!

Tack så mycket!

tjena maria, jag är hemma denna vecka! När ska du packa väskan och komma över till mitt irrelirreland?

Du får söka till R.A.C.E;) Än är du väl inte för "gammal"?

Jag fick mina papper förra veckan:) Ska åka dit 15 Juli för en prövovecka och sedan bär det av 12 Augusti om jag blir antagen:banana:

Lite sent kanske men kolla www.fas.ie man får klicka sej fram till jobb, men där har jag sett flera jobb som träningsryttare för typ 400 eurosar i veckan. Många av dem kan man bo på stället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka