Jjjjjjaaaaaaaa!!!

Casper

Trådstartare
ÄNTLIGEN!!!:bow: :banana: :bow: :banana: :bow:

Stoet här hemma som fölade i april har sett ut som ett spjälstaket trots MKT kraftfoder samt ett väldigt bra hö!!Fölungen har växt på höjden som en katapult men stoet bara blivit tunnare o tunnare.. ett tag kunde ja inte sova, hade ångest och en hel del vet besök för att få upp stoet i vikt.. men NU, det vänder!!:) hon börjar lägga på sig!

Jätte skönt att se! det har varit jobbigt o veta att man gör va man kan efter konstens alla regler men det inte har hjälpt. Men nu så!

Ville bara skriva av mig;)

Sv: Jjjjjjaaaaaaaa!!!

ÄNTLIGEN!!!:bow: :banana: :bow: :banana: :bow:

Stoet här hemma som fölade i april har sett ut som ett spjälstaket trots MKT kraftfoder samt ett väldigt bra hö!!Fölungen har växt på höjden som en katapult men stoet bara blivit tunnare o tunnare.. ett tag kunde ja inte sova, hade ångest och en hel del vet besök för att få upp stoet i vikt.. men NU, det vänder!!:) hon börjar lägga på sig!

Jätte skönt att se! det har varit jobbigt o veta att man gör va man kan efter konstens alla regler men det inte har hjälpt. Men nu så!

Ville bara skriva av mig;)

åååå vet precis hur du känner de...har haft precis samma problem...inte en muskel kvar på henne...fick avbryta igångsättningen pga av detta. men nu när vi börjat avväningen så halleluja..man kan bli religös för mindre....har hon börjat lägga på sig...så nu väntar jag bara tills hon är helt avvand...så vi kan börja rida igen.....

cat

va roligt för dig me då:) man känner si sååå maktlös när man försöker allt o inget går.

Önskar dig lycka till!

Hade samma med min nu är hon liiite bättre i hull men fölunge har stått vid sidan av i en annna box på nätterna i en månad, största problemet blir när hon ska sinas nu. Hur mkt kraftfoder man vågar ge o hon är inte igångsatt, rida ett spjälstaket är inte ens att tänka på..

Liknande trådar

Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 898
Senast: Fenestra
·
Avel Har ett swb hingstföl född för ca 2 veckor sedan. En riktig snygging, det är stoets första föl och hon har skött det jätte bra...
Svar
14
· Visningar
3 116
Senast: Oh_really
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Caress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur