Jisses, vilka vanvårdade hovar :(

Sv: Jisses, vilka vanvårdade hovar :(

Usch:eek:
Jag fattar inte varför man ens tog ut den på asfalten:crazy:

Fy fan för att behandla djur på det viset!!!!

Men jag förstår inte varför man överhuvudtaget tar ut en så pass dålig häst ur stallet istället för att avliva på plats, visst det blir mer jobb att forsla ut kroppen ur stallet men det anser jag att man får ta för att minska lidandet för hästen så mycket det bara går.

Synd på vad som annars såg ut att vara en riktigt fin häst. Jag tycker det känns extra tungt av någon anledning bara för att detta troligtvis är en häst som hade varit till mycket glädje i någon annans händer, som nu är total förstörd bara för att den inte sköts ens efter lägsta möjliga standard :-(

/Camilla

Usch:eek:
Jag fattar inte varför man ens tog ut den på asfalten:crazy:

Enligt vad användaren svarat i kommentarerna så har hästen givits en mycket stor dos smärtstillande eftersom det enligt dem är farligt att avliva ett stort djur i så trånga utrymmen.

Fy fan vilken smärta den hästen har haft under en låång tid! Stackare :cry:

Det där var ju FRUKTANSVÄRT...:cry: Det som är märkligt är att hästen ju annars inte ser ut att vara i så hemskt dåligt skick? Konstigt...:confused:

Fy fan :(

Var nått liknande i det där programmet Djurpolisen från USA, där envisades man med att resa en liggande häst som såg ut ungefär sådär i hovarna, man transporterade den till djurpolisens stall och beslutade sen om avlivning. Kan inte fatta varför de inte tog bort den på plats, likaså med den på videon.

fy fan! :( :crazy:

Men jag fattar inte HUR har bakhovarna kunnat växa bakåt? eller gick han med hovbenet bakåt, såg ju bara så horribelt ut! :eek:

Enligt vad användaren svarat i kommentarerna så har hästen givits en mycket stor dos smärtstillande eftersom det enligt dem är farligt att avliva ett stort djur i så trånga utrymmen.

Så DET bekymrar användaren mer än stackars hästens (o)hälsa?! :eek::crazy::cry:
Stackarn! Skönt att den inte lider mer nu...men vilket slöseri på en sådan i övrigt fin häst! :(

Klarade inte av att se färdigt inslaget :cry:

Usch nu mår jag dåligt :(

jag klarade inte heller att se klart det... tycker speciellt att det är jobbigt att se hästar som påminner om min egna fara så illa. Helt sjukt.

Är inte säker på att det beror på övervuxna hovar? Kan ju vara så att hästen hade felaktig benställning från början, man ser ju ibland liknande på föl. Och så har man låtit hästen vara och eftersom hovarna givetvis inte slits normalt så har dom blivit extremt långa? Framhovarna var ju inte lika illa.

Jisses amalia :eek:

Undrar hur de där bakhovarna egentligen såg ut inuti, och vart sulan var? När jag gick tappsko-kursen (som egentligen gick mest ut på att verka och sko :angel:) fick vi ibland ge oss på väldigt förvuxna hovar (dock inte i närheten av dessa. Döm om vår förvåning när man ibland fick fram en sko därinne - hovarna hade alltså vuxit ner runt skon och sedan tagit ihop igen (ingen sula förstås) så att vi inte såg att någon sko fanns där.

*KL*

Fastnade och började titta på alla UK welfare:s filmer, blir alldeles tårögd, titta på den här lille killen Marwin. :love:

http://www.youtube.com/watch?v=ePRx_DqGONw

Men åh, svårt att tro det är samma häst, vilken snygging han blev (och glad ):love:

Mår dock illa i övrigt av första klippet i denna tråd och även hur Marwin såg ut.. Blir så arg och ledsen över att människor kan låta det gå så långt, fy fan!:cry:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: MJLee
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka