Sv: Jerkline

Det är det lilla snöret som vissa roping ryttare använder när hästarna backar lite dåligt vid avsteg. det går från bettet upp via hornet och som sitter ner stoppat i skärpet...

På en hemsida som säljer roping saker. Jag har sett det på tävlingar men aldrig fattat vad det är?
silca: Men hur funkar det, berätta:)

På en hemsida som säljer roping saker. Jag har sett det på tävlingar men aldrig fattat vad det är?
silca: Men hur funkar det, berätta:)

När ryttaren hoppar av så drar Jerkline i bettet å då backar ju hästen... samtidigt som det lossnar från ryttarens skärp.. (den sitter ju från bettet, upp via hornet så då blire det att när ryttaren hoppar av så drars det ju i jerklinen å då backar hästen...så svårt att förklara.. men det är ett backnings hjälpmedel kanman säga i dom klasserna där ryttaren hoppar av....

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Pira som tävlar i ett tandemlopp mitt under pågående musikfestival? Det är lite av vad som kan väntas av Way out wests nysatsning...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Cavallo
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
453
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka