H
hoppla
Jag är förkrossad!! Köpte ett fyraårigt sto för två månader sedan som jag visste var tuff i psyket för det berättade dom men nu börjar hon gå mig på nerverna... Hon är inriden nu i januari och allt har gått jättebra. På marken har hon varit en liten bitch att hantera men när man suttit upp så har hon varit en liten "ängel". Nej inte ängel kanske men väldigt snäll och lättlärd. Nu har hon blivit jättebra att hantera på marken, fungerar bra att lasta, går bakom när man leder, står snällt uppbunden, låter hovslagarna tro att han ska fortsätta leva även efter att ha lyft på hennes fötter (förut var de lite förenat med livsfara) mm. Hon har fått sommarvila nu i 7 veckor och jag har börjat skritta igång henne. I början gick det galant!!! Hon var from som ett lamm men nu minsann, nu ska inte hästen gå från gården ens!!!!! Hon börjar att konstra direkt jag försöker gå ut från stallplan. Hon backar, backar, backar och fort går det. När jag försöker ta i henne eller svänga så ställer hon sig på bakbenen. Det spelar ingen roll att min kompis på sin häst rider iväg för det skiter hon i. Hon skabara inte med! Till slut har hon gått ut från gården men senär det samma sak under flera ställen på vägen och i skogen... Hon e sådär riktigt överjävlig så man har lust att skänka bort henne till första bästa! Tack Gud att jag inte gett upp innan hon helt enkelt bara bestämt sig för att gå framåt igen. Snart vinner hon en kamp för jag bara skakar i hela kroppen under våra duster och då är det kanske kört sen!!
Vad 17 ska jag göra med hästen?
Hon har inte ont utan är bara så himla tuff!
Snälla ge mig något råd!
Vad 17 ska jag göra med hästen?
Hon har inte ont utan är bara så himla tuff!
Snälla ge mig något råd!