Jättesnäckor

niardasp

Trådstartare
Är det någon här inne som har eller har haft jättesnäckor?
Jag tycker de är riktigt balla och skulle vilja ha ett par-tre stycken. Har läst en massa info om dem men det är ju inte riktigt samma sak som egna erfarenheter.

Ni som haft eller har, hur tycker ni att dom är? Trevliga, ilskna, blyga?
Är de lätta att få "tama"? Vilken sort har ni eller har ni haft, hur länge levde dem osv.

Tacksam för svar!

Sv: Jättesnäckor

Har haft Achatina achatina, Achatina reticulata, Achatina stuhlmanni, Achatina smithii, Achatina dimidiata, Lissachatina fulica, Achatina iredalei, Archachatina marginata suturalis och Archachatina marginata av okänd underart, antagligen marginata marginata. Kan ha glömt nån men tror jag fick med alla... :D

Ilska sniglar är hemska att ha att göra med :eek: Nej då, skämt åsido... Ilskna sniglar har nog svårt att göra nåt öht :D Tyckte mina mest var pigga och glada bara där de slajmade runt i sakta mak när de inte sov, en del blyga och en del väldigt nyfikna och trevliga... :)

Tama blir de inte, men de blir vana vid människor iaf och att man pysslar med de. Några av mina reagerade knappt på att man lyfte de, andra drog sig in i skalet direkt och vägrade komma ut. De flesta blyga krakarna vande sig efter ett tag och var framme direkt och slajmade runt och smakade på fingrarna :love:

Det vete sjutton hur länge de levde... Men de brukar bli runt 5 år om jag minns rätt, kan bli upp till 10 år men det är ovanligt.

Vad roligt det låter :D Haha, jag måste vara lite udda som tycker sniglar verkar riktigt roligt :).

Vad får man betala för en snigel?

Asch, alla är vi lite udda ;)

Det varierar... Fulicor får man praktiskt taget slängda efter sig iom att de har en tendens att lägga en jävla massa ägg som blir en jävla massa bebisar som man inte bli av med :p Medan man kan få betala typ 200 spänn för en Achatina achatina... Så det beror på art, och så tillkommer frakten förstås om de ska åka post :D

Jösses!Vad har man dom till?:confused: . Har bara förknippat sniglar med vitlökssmör förut.:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar