Jätteråttan i Hornstull

Sv: Jätteråttan i Hornstull

Man kan göra mycket med fotovinklar.
Second that. Innan någon kommer med riktiga bevis kan jag bara inte tro på myten om jätteråttor i kattstorlek. Närmast kan jag väl tänka mig att denna kommer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12689830.ab

I Danmark är de lite knasiga och har tydligen något slags "officiellt" register och där är rekordet 46 centimeter och 580 gram. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10611230.ab

Hur stor de menar att råttan skulle varit i länken ovan vet jag inte och det är svårt att avgöra på grund av den värdelösa bilder och konstiga kameravinkeln men att tro att en art som blir runt halvmetern och väger halvkilot i Danmark plötsligt muterat och blir i storleksordningen mindre hund när den kommer till Sverige (om den inte käkar proteinpulver då). Som sagt, det behöver jag nog bevis för att tro på.

Säger fake jag också.
Snart hittar de väl råttor stora som hästar också. Tramserier! :p

Jag har sett stora råttor. Och vi har även fångat stora råttor hemma 20cm i kroppen.

Sedan har jag också sett korsningar dvs labbråttor som rymt och parat sig med vanliga råttor och de är rätt räligt stora..

Jag har haft en tamråtta som var nästan 80 cm med svans. Han vägde dryga kilot. Men nu handlar diskussionen om vildråttor.

Jag har sett stora råttor. Och vi har även fångat stora råttor hemma 20cm i kroppen.

Sedan har jag också sett korsningar dvs labbråttor som rymt och parat sig med vanliga råttor och de är rätt räligt stora..
Labråttor är vanliga brunråttor. Sen gör såklart avel och rätt förutsättningar att de tama råttorna generellt blir större än de vilda. Kanske därför jag inte tycker 20 cm låter särskilt stort, åtminstone inte i storleksordningen katt vilket brukar vara den vanligaste jämförelsen man hör när folk beskriver råttorna de har hemma på gården. :D

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 658
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 349
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama