Jätte roligt men vad gör jag nu?

Michellan95

Trådstartare
Min änglatrumpet som bor ute har inte mindre än 16 knoppar och flera små små små på gång :eek: Jätte roligt naturligtvis men det är väl dags att ställa undan den innan frosten kommer?

Vad gör jag nu? Tanken var som sagt att jag skulle ställa undan den för vintern i vår källare efter vad jag har läst så har vi inget bra ställe för den inomhus :confused: Vore ju roligt att få se den i blom men vad ska jag göra? Ställa undan den ändå kanske så inte frosten mördar hela blomman?

Sv: Jätte roligt men vad gör jag nu?

vet egentligen inte vad man ska göra med den, men kanske du kan täcka den på natten bara?
Än så länge är det ju inte SÅ kallt om natten?
Och vad gäller att ha den inne så hade min mamma det ett år när jag bodde hemma, den luktar JÄTTEstarkt... fint såklart, men inte så trevligt...

Sv: Jätte roligt men vad gör jag nu?

Nej än är det inte SÅ kallt men det går fort nu så sjunker graderna på nätterna. Hade bara 5 grader igår morse kl. 8 så sakta men säkert så går det mot frosttemperaturer och jag tänkte hinna före frosten :idea:

Min tanke var att änglatrumpeten ska övervintra i en mörk källare med ca 4grader varmt för jag har inget ställe som är så pass ljust vinter tid så att den kommer trivas (efter vad jag har läst). Bor i ett gammalt trähus med små fönster i skogen där solen inte tar sig över trätopparna vintertid = vi har mörkt inomhus på vintern.

Men täcka på natten är ju smart :) tror maken har såndär täckduk till växter :idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 022
Kropp & Själ Jag behöver älta lite. Hoppas att det är okej och jag kan få lite nya infallsvinklar? Eller så får jag bara bekräftat det jag redan vet...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Magiana
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Jenka
·
Ekonomi & Juridik Nu är ja så trött å ledsen att ja vet inte riktigt vart ja ska ta vägen. Det började med att vi blev anmälda för att nån trodde vore...
2
Svar
20
· Visningar
3 798
Senast: Tscabo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar