Jämnåriga - ett måste eller...?

Lill76

Trådstartare
Jag har precis fått hem en underbar liten 1½-åring. Han har gått på hingstbete hela sommaren och är nu kastrerad. Hemma har vi ett 9-årigt sto och det var inga problem att släppa ihop dem även om min "lilleman" fått lära sig att damen bestämmer :) Nu har han ju ingen jämnårig att leka med, hur viktigt är det egentligen? Förstår ju att det klart är det bästa för dom att få busa av sig med andra unghästar, men hemma har jag ingen möjlighet till det. Vi har bara 3 boxar och snart kommer det hem en 6-årig inackordering och då blir det fullt här hemma.
Hur gör ni med era småttingar?

Sv: Jämnåriga - ett måste eller...?

Som du själv säger så är det bästa att de har någon jämnårig att leka med. De är precis som barn och vill leka med någon. Hade det vart min häst hade jag nog helst sett att den fick gå med jämnåriga ett tag till.

Min har en treåring som han är bästa kompis och leker förfullt med. Så ja det är nog bra att dom har en lekkompis men det är även viktigt att dom har nån som kan uppfostra dom. Det tycker jag iaf.

*KL*

Jag har aldrig haft en sån ung häst, men vad jag tror är att man får mycket gratis om man låter dem gå med jämnåriga och uppfostras och leka.

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 751
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka