Jag behöver er hjälp med att jämföra 2 bett! Det högra bettet (och det som är överst på ena bilden) är det bettet jag ridit hästen på hittills och hon trivs bra med det, MEN jag ville testa det silvriga för att kolla om hon kanske gillar det bättre, eftersom det är mindre att ha i munnen. Red henne på det idag och hon kändes fin på det med.
Lite fakta: Hästen är ganska grund i munnen, och lite av en problemhäst vad det gäller bett. Hon acceptera inte många bett och gapar lätt om man tar i henne lite för hårt.
Så kan någon hjälpa mig att väga fördelar och nackdelar mellan dessa två bett? Skänklarna ser likadana ut, skillnaderna i mundelen är ju bredden och höjden på porten samt att den är täckt på det ena bettet.
Tack för hjälp!
Lite fakta: Hästen är ganska grund i munnen, och lite av en problemhäst vad det gäller bett. Hon acceptera inte många bett och gapar lätt om man tar i henne lite för hårt.
Så kan någon hjälpa mig att väga fördelar och nackdelar mellan dessa två bett? Skänklarna ser likadana ut, skillnaderna i mundelen är ju bredden och höjden på porten samt att den är täckt på det ena bettet.
Tack för hjälp!