Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blåbär såklart!Bara nyfiken.
Pratar ni blåbär eller odon (amerikanska "blåbär")?
Blåbär är blåbär. Odon är odon (varför skulle man prata om odon??) och amerikanska blåbär är amerikanska blåbär. 3 olika bär!Bara nyfiken.
Vad använder man det till?Blåbärsvinäger
I vinaigretter och på andra sätt smaksättare. Själv tycker jag om att blanda lite med bubbelvatten och dricka.Vad använder man det till?
Som bonussvärdottern sa det här smakar ju som blåbär ska göra.Bara nyfiken.
Varför man skulle prata om odon?Blåbär är blåbär. Odon är odon (varför skulle man prata om odon??) och amerikanska blåbär är amerikanska blåbär. 3 olika bär!
Med andra ord; som blåbär ska smaka.Blåbär såklart!
Riktiga blåbär, från skogen
Ja? Blåbär är fortfarande blåbär, odon är fortfarande odon och amerikanska blåbär är fortfarande amerikanska blåbär. Skriver jag hallon menar jag inte krusbärVarför man skulle prata om odon?
Därför att så kallade amerikanska "blåbär" är mer besläktade med odon än blåbär.
Koka sylt för att ha till allt möjligt under kommande året. Frukostgröt, muffinsbak, pannkaka, tårtfyllning.
Jag tycker det är jättegott att blanda med hälften röda vinbär, då blir det lite fastare konsistens och lite syra i smaken.
Ok. Väldigt få av de jag hör nämna amerikanska blåbär säger inte amerikanska blåbär utan blåbär.Ja? Blåbär är fortfarande blåbär, odon är fortfarande odon och amerikanska blåbär är fortfarande amerikanska blåbär. Skriver jag hallon menar jag inte krusbär
Precis!Med andra ord; som blåbär ska smaka.
Då är frågan om ni kallar era bär för American blueberries eller bara Blueberries.Blabar ja, Vi har ju inte "Svenska Blabar" pa den har kontinenten (det lar ska finnas en liten "kolloni" blabar "in the Rockies" nagonstans som europer har tagit med sig "once upon a time" men uppenbarligen ar blabar inte invasive.) Har far vi noja oss med Amerikanska blabar, huckleberries, och annat som ar snarlikt, men lite annorlunda.
Personligen anser jag att de alla har sina fordelar beroende pa hur man anvander dem ... men de ar INTE alla blabar. Det ar olika bar, men olika karakteristiskt och Amerikanska blueberries forsoker inte pa nagot vis konkurera med Europeiska blueberries. Det ar helt enkelt helt olika bar.
Här i UK är "riktiga" blåbär (europeiska) billberries och de amerikanska som oftast säjs i affären (som är gröna inuti som vindruvor) blueberries.Då är frågan om ni kallar era bär för American blueberries eller bara Blueberries.
Och vad kallar ni våra? Blueberries eller European blueberries?
Inte heller någon risk för begreppsförvirring hos er?
Då är frågan om ni kallar era bär för American blueberries eller bara Blueberries.
Och vad kallar ni våra? Blueberries eller European blueberries?
Inte heller någon risk för begreppsförvirring hos er?
De är ju preciserade som vitköttiga.Ok. Väldigt få av de jag hör nämna amerikanska blåbär säger inte amerikanska blåbär utan blåbär.
Det är anledningen till att jag gjort dessa inlägg.
Tack.
Nu vet jag att du konsekvent säger amerikanska blåbär om amerikanska blåbär, och aldig någonsin förkortar ned dessa till blåbär. Noterar också sidoinformationen att du inte heller blandar ihop hallon och krusbär i tal.
Det här är BLÅBÄR på Ica:
Det är ingen som blandar ihop det här med någonting annat.
Visa bifogad fil 150247