Jamen blåbär ändå!!

tott

Trådstartare
Jag har råkat köpa blåbär igen trots att jag har kvar från ifjol. Jag skulle gärna äta kvarg/yoghurt med bär på morgonen eller som mellanmål, men jag tål inte så mycket mjölkprodukter. Blåbärspaj är gott, men jag kan ju inte baka och äta hela tiden.
VAD ska jag göra med alla blåbär? Tipsa tack!
 
Koka sylt för att ha till allt möjligt under kommande året. Frukostgröt, muffinsbak, pannkaka, tårtfyllning.
Jag tycker det är jättegott att blanda med hälften röda vinbär, då blir det lite fastare konsistens och lite syra i smaken.
Bra tips. Röda vinbär har jag också...och använder inte 🙄
 
Torka och ha i egen teblandning? Typ blåbär, apelsinskal+ en te du tycker om tex svart lr grönt te

Annars röstar jag också på sylt, kan man ha till allt, jag hade antagligen ätit det med saffrans scones och philadelphia typ hela hösten ☺️

Röda vinbär hade jag antagligen gjort gele på, perfekt till höstens mat :d
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 208
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 181
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 320
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 953
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp