Jamande dräktig katt...vad göra?

S

Sassas

Min katt ska ha ungar när som helst, vet dock ej exakt dag då hon är utekatt.
Hon har gått upp 1½ kg och det sparkar i magen rejält så det är säkert snart dax för förlossning.
Nu vill jag inte att hon ska vara ute, så hon har två rum att vara i, men i hela huset kan hon inte vara dels för hunden och dels kommer min vuxna dotter på besök ibland och hon är allergisk.
När jag släppte in henne häromdagen var hon lugn och fann sej genast tillrätta, men sedan igårkväll har hon jamat som en toka när man inte är hos henne. Så fort jag går ut börjar hon jama igen.
Blir hon stressad av detta? Vad tror ni?? Har ni några bra tips för att få henne lugnare?? Är ofta inne hos henne men kan ju inte stanna hela dygnen där...tyvärr!

Sv: Jamande dräktig katt...vad göra?

Jag tycker det låter som att hon vill att du ska vara hos henne, för att det börjar bli dags. De vill gärna ha sällskap, och kan bli
oroliga när de lämnas ensamma. Du kan inte flytta in tv o så till henne tills hon fött?

Vi turas om att vara hos henne nu. Hon sover, men hon har små ryckningar i bakbenen och det är ett himla liv i magen. Verkar som det stormar där inne :smirk: . Är första gången jag är med om en kattförlossning så jag vet inte hur dom brukar bete sej. När dom har sammandragningar eller värkar, blir magen bara hård eller går den som i vågor?

Ja hon jamar när vi inte är där, men blir lugn när vi sitter hos henne.
Får väl se om det händer något snart :rofl:

Ja, nu kan det vara på gång! :)

Har satt en säng i rummet hos henne och sov där inatt, men natten har varit lugn. Nu på morgonen åt hon...inte mycket men lite, så det dröjer nog ett tag till :crazy:

Ojdå, jag var nästan säker på att de skulle komma i natt.

Mina har alltid sagt till när det är dags, de går och väntar och sedan springer runt benen och jamar.

Kanske kattar hon idag, när ni inte är hemma.

Ja vi får väl se :confused:
Hon vill inte vara själv i alla fall. Så fort jag går ut från där hon är så jamar hon... Är det alltid så att dom slutar äta något dygn innan det är dax? I så fall är det ett tag kvar, för äter det gör hon.

Detta väntande :crazy:
Imorse och på förmiddagen var hon sååå orolig. Jamade fastän jag var hos henne och kom inte till ro. På eftermiddagen hade hon värkar. Magen blev stenhård och man märkte att hon tyckte det var jobbigt.
Nu är hon som vanligt igen och ligger och sover och jamar inte efter mej...suck...nu får det hända något snart :confused:

Japp jag tror också hon ska föda när som helst...Min katt gjorde precis likadant och sen födde hon på natten samma dag.Du märkar att precis innan hon ska föda kommer dt komma gulaktiga flytningar från henne.Så du lär märka dt.Lycka till med de små:love:

Liknande trådar

R
Småbarn Jag har två barn på 7 respektive snart 5 år. Storebror har adhd och är extremt fäst vid sina skärmar, särskilt på vardagskvällarna när...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 567
Senast: Raderad medlem 19815
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Hundhälsa Googlar och googlar och får så många bra träffar i det här forumet så nu gör jag en egen tråd då jag inte får de svar jag behöver av att...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Pudlan
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 956
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar