C

cissiny

Bara nyfiken på om någon mer här har testat JAlbum för att visa upp bilder på er hemsida? Jag har testat det litegrann och överväger att ha det på hemsidan. Verkar vara ett kanonprogram!

Mvh Cissi
 
Jag har också testat. Påskbilderna visade jag upp för familjen i ett JAlbum. Jag använde "skinet" BluPlusPlus/Arcs. Nu har jag också förändrat i css-filen för att få en sida som känns mer personlig till nästa album. Jag bytte ut bakgrund, det blå fältet längs upp på sidan samt byggde mina egna pilar som passade bättre med de färger jag hade i bakgrunden osv. Detta var jättelätt att göra eftersom det var så väldokumenterat hur man skulle göra. Lika lätt var det att "översätta skinnet" till svenska.

Det som jag gillar riktigt mycket med JAlbum är att det är gratis och vem som helst kan bygga ett "skin". Det är nog orsaken till att det finns ett "community" runt programet. Jag har inte läst så mycket i forumen men det känns bra.

/Soapbubble
 
Tack för tipsen! :D

Själv tycker jag också bäst om BluPlusPlus - men vi ska ju försöka fixa till det så att det passar in med färgerna på hemsidan.

Önskar att man kunde lite mer om sånt här - det är förmodligen ganska lätt att göra egna skin om man har lite förkunskaper... Vi får se hur det blir! :D

Ska säga ifrån när vi laddar upp de första uppdragen :D

Mvh Cissi
 
Ja, jag tycker att det verkar vara ett jättebra program!

Men än så länge har jag bara provat lite på min egen hårddisk, jag har inte publicerat något album ännu.
 
Nu har vi publicerat ett litet album - bara tre fotouppdrag so far, har inte lyckats ändra bakgrund mm :crazy: ännu tyvärr...

Det finns på http://www.ponyprod.com om nån vill se!

Mvh Cissi
 
Trevligt album med fina bilder! :bow:

Några kommentarer fån en JAlbum användare:

*Det är väl aldrig mening att man ska ladda ner bilder från ditt album. Det är väl därför när man trycker på "download file"-pilen kommer man till en lika stor bild. På första sidan i JAlbum kan man välja: "Länka endast till nedskalade bilder", då slipper man "download"-pilen som i ditt fall är helt meningslös.

*Jag underar lite vad du har gjort för "orginalbilderna" är mindre än de "nedskalade" bilderna. T.ex är orginalbilden av Ballerina4315 är 30.78 kB medans den nedskalade är 77 kB. ( Antagligen har JAlbum meckat till filerna när det skalade ned redan små bilder. Byt ut bildfilerna i ../sildes mot de som ligger ett steg uppåt i filträdet. )

*Det ser lite konstigt när engelska blandas med svenska. Om du vill kan jag maila över mitt utkast till översättning av skinnet.

*Har du läst följande länk om hur man skapar ändrar i css-filen för att få färger man själv vill ha? Fråga gärna om det är något du undrar över.

/Soapbubble
 
Ska precis iväg och fota - så svaret blir väldigt kort tyvärr :smirk:

TACK!!! :bow: :bow: :bow: för kommentarer och tips!

Har precis laddat hem en CSS-editor men inte lyckats förstå mig på den... :confused:

Dina tips är mycket värdefulla, jag är komplett nybörjare på sånt här och fattar egentligen nada av programmet... Återkommer med ett längre inlägg senare! :D Tack än en gång! :D

Mvh Cissi
 
Det var så lite. :) Jag ska försöka svara på frågorna. Jag är ingen stjärna själv direkt. :smirk:

Jag tänkte tipsa om "Läs fotografisk information"-rutan under fliken Avancerat, men såg i abumet "Hästhagen" att du redan hade hittat den. :)

Nu måste jag fråga dig en sak: Var skrev du in så du på varje sida längst ned fick texten "©2004 PoNy Productions HB"?

/Soapbubble
 
Sitter och redigerar bilder för glatta livet :D - men ska skriva mer sen... Det här med copyrighttexten - det fanns nån stans i BluPlusPlus skin, en rad där man kan skriva in "copyright information" eller nåt sånt? Ska kolla upp det sen! Härligt att jag kan hjälpa till med något! :D

Skriver mera lite senare, tänkte leverera bilderna imorgon (det blev ca 100 stycken idag). :)

Mvh Cissi
 
Det var informationen jag behövde *tack* Nu vet jag, var jag ska skriva in vad jag vill ska stå längst ned i mina album.

/Soapbubble
 
Tack :bow: :bow: :bow: för all hjälp! :D

Nu har jag satt ihop ett par album (allt från hingstvisning till tävlingar och hundar) och genom att "länka endast till nedskalade bilder" så blev albumen betydligt mindre, man kunde inte klicka på bilderna, med mera... Suveränt! :D

Skinnet är fortsatt på svengelska - det får nog förbli så? Vill ju ha ut albumen på den engelska sidan också så småningom och så som det står nu så tror jag att även en engelskspråkig besökare förstår någorlunda vad som finns på bilderna? :D

Vill ju gärna ändra bakgrund mm, har ju laddat hem en CSS-editor (Morphon) men jag har aldrig jobbat med CSS och lyckas inte ens öppna CSS-filerna med skinnet... :confused: Så det får bli en senare fråga! :D

Tack än en gång! :D

Mvh Cissi
 
Nu är albumen uppladdade, jag tycker att det blev mycket bättre än sist :D - även om vi har en hel del att lära för att få färgerna att harmoniera mm :D

Vad tycker ni? :D Albumen finns som sagt på http://www.ponyprod.com

Mvh Cissi
 
Det ser bra ut, fantasktiska foton! Men om du hade avmarkerat "Läs fotografisk information" på Avancerat-flicken hade du nog sluppit de tråkiga i:na.

Jag har byggt också ett litet JAlbum på min hemsida. Bilderna är inte nya, men utseendet på fotoalbmet. Länk

/Soapbubble
 
Jättefräcka bilder! :D :bow: :D Kommer det fler bilder så tipsa gärna! :D

Här har det varit fullt upp (minst sagt), har massor av bilder att lägga ut men ingen tid just nu... :crazy:
Men det har blivit några nya album på http://www.ponyprod.com - jag tror att jag kom ihåg att avmarkera "fotografisk info" :o

Mvh Cissi
 
:o :o :o för berömmet.

Ett tips: Ställ in de inställningarna du vill ha, t.ex. Länka till nedskalade, Läs inte fotografisk information, BluPlusPlus, osv. Gå till Arkiv-menyn och välj "Spara som standard". Nu sparas dina inställningar och du behöver inte komma ihåg alla små rutor varje gång. :)

Dina bilder skulle väcka ett enormt ha-begär om det mig du hade fotograferat. :love:

/Soapbubble
 
TACK :bow: :D :bow: :D :bow: :D :bow: för tipsen - och dina ord om mina foton värmde verkligen :) *rörd*

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: WBanna
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
769
Senast: tuaphua
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 876
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp