Bra tråd! jag har letat som en galning sen i maj! Hittar heller inget här nära Malmö. Man åker och kollar på annonser som utlovar stora hagar och mycket utevistelse för att se en lerig hage i ridbanestorlek och att hästarna anses vara ute länge är mellan ca 9 och 15!
Ja det kanske är mycket utevistelse och bra hagar om man jämför från vissa ridskolor.
jag anser inte att jag kräver mycket. Men ibland så tänker jag att jag kanske har för höga krav? Men jag tycker inte att det är ok att man ger vatten i ett kärl det varit målarfärg i innan! Jag tycker inte det är ok att hästarna är ute från morgon till kväll utan något att tugga på.
Jag nöjer mig med:
*Ute i flock i hage där dom kan ta en galopp eller så i ca 12 h.
* Tillgång till halm att tugga på ute under vinterhalvåret.
*Vatten i hagen även under vintern.
*Ridbana med belysning i närheten
*Uteridningsmöjlighet, helst skog!
*God stämmning och att folk djurvänner överlag så katter tas om hand som de ska. Man ser alltför ofta stall där det springer massa magra, halta och lytta okastrerade katter.
*Man ställer upp för varandra om hjälp behövs
*Max ca 30 min väg från Malmö
Drömstallet har då också (Men detta är inte viktigt för mig)
* Spolspilta med varmvatten
*Att det är bra utrymme för sina saker.
*Bra utrymme för skötsel av hästen.
*praktisk enkelt med gödsel och foderutrymme
*Ridhus
*Bra analyserat grovfoder att köpa
*Kortare bilväg
Sen håller jag med om ovanstående att det finns en önskan om att man har en liknande syn på hästhållning. Att man ser till varandras hästar och ringer om man ser något som inte verkar bra med hästen. Jag har vid något tillfälle sett blodiga sparkskador på andras hästar och då kontaktat hästägaren, detta uppskattas inte alltid. Då blir jag orolig för då vet jag att dom inte ringer mig om min häst är skadad i hagen.
du som tidigare i tråden verkar ha tips på stall nära Malmö får gärna PM:A mig :-)
Ja det kanske är mycket utevistelse och bra hagar om man jämför från vissa ridskolor.
jag anser inte att jag kräver mycket. Men ibland så tänker jag att jag kanske har för höga krav? Men jag tycker inte att det är ok att man ger vatten i ett kärl det varit målarfärg i innan! Jag tycker inte det är ok att hästarna är ute från morgon till kväll utan något att tugga på.
Jag nöjer mig med:
*Ute i flock i hage där dom kan ta en galopp eller så i ca 12 h.
* Tillgång till halm att tugga på ute under vinterhalvåret.
*Vatten i hagen även under vintern.
*Ridbana med belysning i närheten
*Uteridningsmöjlighet, helst skog!
*God stämmning och att folk djurvänner överlag så katter tas om hand som de ska. Man ser alltför ofta stall där det springer massa magra, halta och lytta okastrerade katter.
*Man ställer upp för varandra om hjälp behövs
*Max ca 30 min väg från Malmö
Drömstallet har då också (Men detta är inte viktigt för mig)
* Spolspilta med varmvatten
*Att det är bra utrymme för sina saker.
*Bra utrymme för skötsel av hästen.
*praktisk enkelt med gödsel och foderutrymme
*Ridhus
*Bra analyserat grovfoder att köpa
*Kortare bilväg
Sen håller jag med om ovanstående att det finns en önskan om att man har en liknande syn på hästhållning. Att man ser till varandras hästar och ringer om man ser något som inte verkar bra med hästen. Jag har vid något tillfälle sett blodiga sparkskador på andras hästar och då kontaktat hästägaren, detta uppskattas inte alltid. Då blir jag orolig för då vet jag att dom inte ringer mig om min häst är skadad i hagen.
du som tidigare i tråden verkar ha tips på stall nära Malmö får gärna PM:A mig :-)