Linda_A
Trådstartare
Förra fredagen tog vi en älgfluga på hästen precis innan jag skulle rida. Har aldrig haft dem förut i det stallet så troligen hästens första. I tisdags var hon tossig på en lektion och instruktören misstänkte en älgfluga men ingen hittades. Sen gick hon ett pass till utan problem. På onsdagen bockade hon en gång med mig och swishade med svansen tidvis. Letade igen men hittade inget. Torsdag, inga problem. Fredag reds hon inte. Idag fick hon tokfnatt på en lektion så jag fick åka ner och leta igen. Stod i två timmar, hittade inget.
Ska raka henne till veckan, men vi misstänker svansroten och den kan vi ju inte raka. Hon har tyvärr svans som en nordsvensk. Finns det något medel, tricks, you name it för att få tag på den i svansen, döda den i svansen eller jaga bort den från svansen?
Ska raka henne till veckan, men vi misstänker svansroten och den kan vi ju inte raka. Hon har tyvärr svans som en nordsvensk. Finns det något medel, tricks, you name it för att få tag på den i svansen, döda den i svansen eller jaga bort den från svansen?