Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Några prover är ju bättre än inga tänker jag, ni får hitta en kompromisslösning eller så hör du av dig till VC och frågar om du kan få hjälp att få en sådan där plupp att ha i armvecket ett tag.
Vc hänvisar till barnmorskan (enligt henne) för de är överbelastade.

Det verkar inte finnas några kompromisser, då hade hon väl föreslagit det direkt när jag bröt ihop kan jag tycka
 
Vc hänvisar till barnmorskan (enligt henne) för de är överbelastade.

Det verkar inte finnas några kompromisser, då hade hon väl föreslagit det direkt när jag bröt ihop kan jag tycka
Eller så var hon bara stelbent och tjurskallig och du inte tillräckligt besvärlig. Jag har en fd svärmor som är så bestämd och krånglig att de alltid hittar en specialväg för henne eftersom hon bråkar med dom tills de gör det. FD svärfar är dement och de är jäkligt krångliga, så nu har hon ett snabbspår. Så det går om de bara vill (vården då).
 
Eller så var hon bara stelbent och tjurskallig och du inte tillräckligt besvärlig. Jag har en fd svärmor som är så bestämd och krånglig att de alltid hittar en specialväg för henne eftersom hon bråkar med dom tills de gör det. FD svärfar är dement och de är jäkligt krångliga, så nu har hon ett snabbspår. Så det går om de bara vill (vården då).
Då är det inte mycket jag kan göra. Jag orkar verkligen inte vara besvärligt. Livet är för tungt som det är.
 
Vad har jag missförstått?
Att jag på något sätt skulle vägra vårdens upplägg. Jag hade gjort det om jag kunnat, men har du missat att jag inte kan? Jag har haft ångest i fyra dagar över det här. Jag kan inte äta, inte sova, bara ligger och skakar.

Du har uppenbarligen ingen som helst förståelse för att det faktiskt är jobbigt.
 
Att jag på något sätt skulle vägra vårdens upplägg. Jag hade gjort det om jag kunnat, men har du missat att jag inte kan? Jag har haft ångest i fyra dagar över det här. Jag kan inte äta, inte sova, bara ligger och skakar.

Du har uppenbarligen ingen som helst förståelse för att det faktiskt är jobbigt.

Du har alltså helt missförstått det jag skriver. Att du inte kan sticka dig gör att du isf väljer att låta bli vårdens upplägg.
Det ena är ett faktum, det andra ett resultat av detta faktum.
 
Du har alltså helt missförstått det jag skriver. Att du inte kan sticka dig gör att du isf väljer att låta bli vårdens upplägg.
Det ena är ett faktum, det andra ett resultat av detta faktum.
Det är väl bland annat ordet "väljer" som leder till missförstånd kan jag tro.
 
Det är möjligt men då får man nog läsa lite tydligare :) Att tacka nej till sjukvård är i det här fallet ett val. Anledningen behöver inte vara ett val för att resultatet ska vara det.
Jag har inte lusläst eller hängt med hela vägen, men att tacka nej till en typ av sjukvård är ju inte att tacka nej till All sjukvård tänker jag. Här finns ju uppenbarligen alternativ, frågan är om det går att få bekostat eller inte och/eller om en orkar kämpa för det eller inte.

Finns inte på kartan att jag skulle klara av blodprov heller - jag känner helhjärtat med TS.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 225
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 141
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp