Jäkla norrlandsväder...

Daff

Trådstartare
Åh vad less jag är på vädret här uppe i norr just nu, det har snöat och blåst i 6 (?) dagar i sträck. Sånna här tider känns det faktiskt riktigt jobbigt att ha hund, bara tanken på att helst ska det spenderas ca 2 timmar utomhus i detta väder kan få mig less :devil:.
Jag brukar önska att jag hade en nakenhund istället för en Lapphund när det är sånt här väder :grin:.

Vad gör ni med era hundar när det är dåligt väder? Är ni utomhus lika mycket iaf? Om inte, vad sysselsätter ni hundarna med inne?
Zappa har fått roa sig med en pantflaska med godis i, samt att vi har tränat lite trick. Tyvärr är min klicker försvunnen just nu, så det är inte riktigt läge för att lära in nya saker.

Tips och andra reflektioner angående hundar och väder är varmt välkommna ;)

Anette

Sv: Jäkla norrlandsväder...

Min äldsta tvärnitade i dörren imorse när han såg att det var snöblåst ute, så nej, vi är inte ute lika mycket vid dåligt väder. ;):D Vi roar oss istället med att träna lydnad och trick, samt gör något godissök.

Amen to that! (vädret alltså :crazy:...)
Som tur är så har jag ju nakenhundar så vi håller oss inomhus så mycket det går, ute vill de inte vara mer än nödvändigt och de utövar både två och trebenshopp när jag ändå tvingar dem att följa med ut på en snabb kissrunda. Plogbilarna verkar ju inte arbeta alls på söndagarna så det är ju (inte) underbart att pulsa fram i djupsnön direkt... Inne ligger de bara i en hög på varandra och sover och är nöjda med det så jag behöver inte aktivera dem något såna här dagar vilket är ganska skönt.

Åh vad jag önskade att min hund var mer som eran ;). Nu hade jag tur och lyckades ragga upp en lekkompis till Zappa. misty_87 och hennes hund ska möta upp oss i skogen så får de rasa av sig en stund tillsammans. Han blir gladare, tröttare av en lekkompis och jag tycker inte att det känns riktigt lika hemskt när man har någon att tjattra med under tiden.

Kan hålla med om man är less på detta väder nu! jag vill ha vår/sommar nu.

Mina hundar sover för det mesta när dom är inne ute springe rlite sen bara sova inne alldeles för tråkigt inne för att vilja leka:p

Jag är med riktigt less på det här vädret.. Snöblåst flera dagar tar död på all promenadlust..
Min lilla dam älskar dock snön och tycker att flera dm nysnö är über kul, jag är inte fullt lika road.. Så vi kompromissar lite grann.. Blir då inga 2 timmarspromenader i -20 och snålblåst :)
Annars kan man ju alltid söka upp en lekkompis till vovven å låta dom roa varandra ett tag ;) Och snacka lite skit under tiden, för det är ju alltid trevligt!

Pudeln är galen i snö så henne kvittar det vad det är för väder haha. fast det gör nog jag oxå i och för sig:D(även om det finns mycket bättre väder än det här)

Jack russelln hatar allt som har med kyla att göra

Fast vi är nog inne mer om det är skit väder... och Tränar trix, sök osv

Jag håller med! Jag har inte sett till plogbilen på hela dagen, så jag fick för det första skotta fram bilen. Vi har försökt vara ute en liten stund idag, men det blev väl en sådär 15 min sen frös jag som en gris!
Vi har bara gömt lite bollar inne, och så åkte vi bort en stund så han fick leka med sin valpkompis..

Gnäll inte när ni har snö för då kan ni bosätta er här på Lerkusten ett tag, då kommer ni lääängta till en massa minusgrader och snö..

Tur att hunden min har kort och lättskött päls, annars hade jag gråtit och brytit sönder och samman efter varje promenad :)

Snö må så vara men när det är -20 och b l å s e r samtidigt och snön driver ihop i halvmeterhöga drivor på nolltid, önskar jag nästan att jag bodde på Lerkusten istället, men i övrigt så föredrar jag helt klart snö framför lera ;)

Tja Lerkusten är just Lerkusten från Oktober och fram till våren kommer, vilket är MÅNGA månader *suck*

Jag har bott några år i Luleå och jag föredrar hellre det än flera månader av lera och ingen snö... ;)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka