Jäkla karl.... skriva av sig tråd

pernilla_s

Trådstartare
Min äldsta sons pappa är på besök idag. Sonen är ju snart 1½ år och hans pappa träffar honom inte så ofta. Brukarbli var 3-4:e vecka. Därförhar jag sagt att de får träffas här, då sonen inte känner honom så bra. Sonenverkar inte precis känna igen honom när han kommer.

Han brukar smsa dagen innan han vill komma. Jag känner varje gång att jag måste säga att det går bra,för annars vet jag inte när de kommer träffas härnäst. Jag har hela tiden varit på om ett schema så jag kan planera min ardag, men han vill inte boka upp sig.

Jag pratade med honom idag, han pratar hela tiden om att han vill träffa honom så mycket som möjligt, men visar nada... Så idag ställde jag honom mot väggen för jag tycker ju sonen har rätt till sin pappa. Det är ju inte jag som vill träffa honom....

Då pratar han om att det kostar rätt mycket pengar att ta bussen hit (han sålde bilen i somras) och tar tid. Tiden kan jag inte hjälpa honom med, men jag har erbjudit mig betala hälften. Jag har inget körkortså jag kan inte köra sonen till pappan och jag tänker inte be sambon göra det. Detär inte hans sak att göra.

Sedan kan han ju inte träffa honom oftare då han måste ha egentid.... Varannan helg är han ledig och han kan inte ibland unna sonen någon av de dagarna... Jag säger inte varje gång, men någon gång. Tänk om jag kunde få en helgs ledighet.... :grin:

Om han vill träffa sonen mer hade han sett till att han hade gjortdetockså. Han har tiden, men viljan finns inte där riktigt... Det gör mig så ledsen. Sonen är helt underbar, men sonen har en pappa i sambon som behandlar och älskar vår gemensamma och "styvsonen" lika mycket. Vi är en familj och han ser "styvsonen" helt som sin egen, trots det så vill även sambon att pappan ska komma på besök och ser det som en självklarhet att han ska träffa sin son.

Sv: Jäkla karl.... skriva av sig tråd

Ärligt talat så hade jag inte accepterat det.
Sonens pappa borde skriva upp sig på ett schema så ni alla vet vilka dagar som dom ska träffas.
Finns inte en chans att planera sin vardag annars. Ni borde inte sitta på spänn & inte våga planera någonting för er familj ifall fadern får för sig att träffa sin son.
Sos borde kunna hjälpar er att utarbeta ett schema & en bra plan över hur sonen skall träffa sin pappa.

Eloge till din sambo som tagit över papparollen till styvsonen :laugh:

Ärligt talat så hade jag inte accepterat det.
Sonens pappa borde skriva upp sig på ett schema så ni alla vet vilka dagar som dom ska träffas.
Finns inte en chans att planera sin vardag annars. Ni borde inte sitta på spänn & inte våga planera någonting för er familj ifall fadern får för sig att träffa sin son.
Sos borde kunna hjälpar er att utarbeta ett schema & en bra plan över hur sonen skall träffa sin pappa.

Eloge till din sambo som tagit över papparollen till styvsonen :laugh:

Men han kan ju inte skriva ett schema... För han behöver ju sin tid och planerar man i något så kanskeman missar något roligt.... :cool:

Jag hotade faktiskt med familjerätten... Så vi skulle kanske göra ett schema. Men vi har haftschema en gång och det slutade med att närdet var slut så ville han inte göra fler, då han har svårt att planera in sonen i sitt, å han inte vet hur han jobbar... Men han jobbar bara varannan helg så det borde ju inte vara så svårt... Men han behöver ju sin egentid.... Tänk om jag skullesäga så?

Tycker synd om sonen, pappan har/vill inte har tid med honom.

Behöva planera in tid med sin egen son :o ??

Motivationen verkar vara obefintligt från pappans sida. Tråkigt för sonens skull.

Jag känner till situationen då min bror gör likadant mot sina barn, med följd av att han inte längre får träffa dom :( självförvållat men synd om barnen. tycker barnens moder har fattat rätt beslut.

Hoppas det löser sig.

Det går inte att göra något åt den saken, min svärfar beter sig precis som ditt ex. Han fyller snart 50 år och har betet sig lika dant sen han själv blev pappa för 23 år sen, han var inte ens hemma sina 10 pappa-dagar utan var iväg och jobbade svart då! Jag tror min kille var 3-4 år när de gick isär (hans bror 2 år yngre). Han bodde kvar i huset för att barnen när de hälsade på honom skulle känna sig trygga, tror du det blev några besök? Noppe.

De hälsade på sin pappa lite oftare när de blev äldre, men då fick de tjata sig för att komma dit eller att han skulle hämta dem vid bussen. Jag kan nog räkna på båda mina händer hur många gånger vi hälsat på honom under alla år vi varit tillsammans!

Nu har han dessutom fått sitt första barnbarn, och honom har han hälsat på 4 gånger.
1 - När han var nyfödd och vi bjöd på tårta
2 - På namngivningen
3 - På vårt bröllop, men först tänkte han inte komma så vi fick övertala honom!
4 - Han kom hit en kväll för att visa sin nya bil (en raggarbil...)

Vi har varit och hälsat på honom 2 gånger, som vi också fått tjata oss till att få komma dit.

Nu har jag givit upp, jag skiter i honom. Vill han hälsa på sin son och sitt barnbarn får han ringa till oss. Han berättade inte för maken att hans farfar fick cancer, han berättade inte för sina föräldrar att vi skulle få barn och de skulle få sitt första barnbarns barn och han berättade inte för oss att vi skulle fira makens farfar och farmors guldbröllop.

Så jag tror faktiskt det inte är någon idée att jaga och hota honom.

Maken och hans bror har inte alls "tagit skada" av sin pappas betende. De har haft manliga förebilder ändå och sen träffade ju svärmor en ny karl som hon gift sig med och som har varit deras pappa och som vi faktiskt kallar för farfar.

Senast ändrad:

Om ni nu inte kommer överens om ett schema, se i alla fall till att han hör av sig tidigare, kanske en vecka före. Det borde han väl klara av... ;)

Detär detsom är detjobbiga... Man ser väl ändå till att man har tid att träffa sitt barn? Har man inte tid, tja då tar man sig tid. Och dessutom säga att han vill ju träffa honom så mycket som möjligt är bara kvalificerat bullshit. Ville han verkligengöra det skulle han göra det.

Vad hade hänt sonen om jag betet mig likadant?

Om ni nu inte kommer överens om ett schema, se i alla fall till att han hör av sig tidigare, kanske en vecka före. Det borde han väl klara av... ;)

Vill du verkligen ha svarpå det? :crazy:

Jag har redan sagt att jag vill veta när han kommer iallafall 3-4 dagar innan... Men han brukar ändå inte höra av sig förrens dagen innan eller ibland samma dag.

Vill du verkligen ha svarpå det? :crazy:

Jag har redan sagt att jag vill veta när han kommer iallafall 3-4 dagar innan... Men han brukar ändå inte höra av sig förrens dagen innan eller ibland samma dag.

nej det har du rätt i!!! ;)

Hmm... säg det varje gång till honom: Ja, vi hade ju igentligen tänkt bla bla bla, men kom du. Men nästa gång, hör av dej tidigare...

Men så gör du säkert redan... Stark av er att orka med trasslet. :bow:

nej det har du rätt i!!! ;)

Hmm... säg det varje gång till honom: Ja, vi hade ju igentligen tänkt bla bla bla, men kom du. Men nästa gång, hör av dej tidigare...

Men så gör du säkert redan... Stark av er att orka med trasslet. :bow:

Som sagt det gör jag redan... :D

Jag kämpar ju för sonens skull, men det är kämpigt ibland...det är då man skriver av sig på buke så man kan ta nya krafttag.

Vore kanske bäst för alla inblandade om din nuvarande adopterade den äldste sonen? Han verkar ju vara fadern i all annan bemärkelse än den strikt biologiska. Biologiske fadern kan ju hälsa på "när han har tid" sedan..
En av mina kusiner är adopterad på det sättet, hennes pappa hade inte tid och min morbror blev den riktiga pappan, när de gifte sig och fick egna barn såg han till att adoptera sin frus dotter också, så de var en "hel" familj även juridiskt. Tror det är få som tänker på att han inte är hennes biologiska pappa. Den biologiska pappan har hon träffat sporadiskt ändå, men ser inte honom som sin pappa eller som morfar till hennes barn.

Sluta curla honom !

jag tycker att om han inte VILL träffa sonen och dessutom skyller på att det är dyrt att åka buss så låt honom slippa, tjata inte.

Som det är nu så tror jag att det betydligt större förlust för honom än för sonen
Din nuvarande sambo är tillräckligt med fadersfigur för sonen !

Sonens pappa är inte intresserad av att adoptera bort honom. SAmbon hade gärna adopterat honom och ändå låtit sonens pappa komma på besök när han vill. Tyvärr är det så. Han bryr sig ju jätte mycket om sonen förstår du. :grin:

Sluta curla honom !

jag tycker att om han inte VILL träffa sonen och dessutom skyller på att det är dyrt att åka buss så låt honom slippa, tjata inte.

Som det är nu så tror jag att det betydligt större förlust för honom än för sonen
Din nuvarande sambo är tillräckligt med fadersfigur för sonen !

Jag vet, jag försöker, men ibland blir jag bara så arg och ledsen på sonens pappa.

*kl*

Du kan inte gå till familjerätten utan hans vilja, dom samtalen baseras på att båda vill samarbeta. Har ni gemensam eller ensam vårdnad ?

Har du gemensam vårdnad så kan du inte göra något emot hans vilja.
Men har du däremot ensam vårdnad så har du rätt att ansöka om kontaktfamilj, och neka pappan umgänge för barnets skull.

Pma gärna om du vill, sitter i snarlik situation.

Jag har ensam vårdnad. Med tanke på hur bra vi fungerar idag så är det nog tur...

Grattis, då behöver du inte samarbeta sonens pappa. Tragiskt för sonen, men tyvärr inget du kan göra något åt. Han måste vilja själv.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 719
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt