Jahapp, nu var det dags

TheWickedWitch

Trådstartare
eller vad man nu ska säga...

Har haft en svacka nu ett tag och mått rätt dåligt psykiskt, så hästen (precis som allt annat) har fått stå undan lite...

Lite uppror har han väl gjort, antagligen eftersom mitt dåliga samvete ständigt har varit med, lika så all min inre stress...
När jag till slut insåg att det blir inte bättre av att jag har dåligt samvete när jag är där utan snarare fick inställningen "han dör inte av att inte bli så mycket borstad och riden, det är antagligen bättre för honom att stå än att vara ute med en matte som har ständig panikångest" så har han blivit lugnare och verkat mer tillfreds...

Men nu har jag fått ett uppvaknande av det lite bryskare slaget, jag har ju själv sett att han varit lite spänd i musklerna, men han har inte reagerat när jag varit och klämt och känt...

hade med mig en kompis igår som har den rätta känslan för djuren som också fick känna lite och han fick helt andra reaktioner än vad jag fick!
Hans teori om varför inte jag får samma reaktioner hade med tillit och kärlek att göra, och visst, det kan jag köpa, jag älskar ju denna häst som om han vore mitt eget barn, och lite borde han ju gilla mig också...

Men nu då, vad f*n ska jag göra nu då?
Jag vill ju att han ska må bra och inte ha ont och vara så stel, men vilken ände ska jag börja?

Sv: Jahapp, nu var det dags

Har hästen ngn sjukdom som har diagnosticerats eller är han bara stel?Massage är jättebra men man ska inte göra det för ofta, 2 gånger/månad för en hobbyhäst.

Klart att du kan massera din häst, det kan ta lite tid innan de slutar "försvara" sig å istället börjar ta årt sig av massagen men det brukar gå över på några gånger.

Men är han sjuk så skulle jag rekommendera veterinär men jag uppfattade inte vad som var fel riktigt...

Jag vet hur det är att må dåligt å att hästen står ngn vecka för att man inte orkar ta tag i ngt skadas den inte av.Sånt kan drabba alla så försök att inte skuldbelägga dig allför mkt.

Nä, sjuk är han inte, tempen är normal, andning likaså, och han är pigg och alert (i ärlighetens namn lite på tårna), utan han är stel och har ont i musklerna.
Han är nästan nyss stabbtittad på av veterinär, hon fick kika när han lix skulle sprutas "bara för att" och hon tyckte att han såg fin ut.

Jag var säkert lite luddig i min beskrivning :o

Jag får ta fram mina massage och stretchingkunskaper då och göra ett försök!

Jag tycker att massage verkligen gör skillnad, det finns mkt böcker å olika tekniker så man hittar säkert en som passar just sin egen häst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
929
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 574
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka