Jahapp,honan var en hane

charmant

Trådstartare
Fasiken också.Här har jag setat och skrutit med att hon kaniner visst kan gå ihop osv osv...Men upptäckte härmdagen att honan vi skaffade sist var en hane...Så nu är Selma en Selmutt eller nåt.

Ska inte uppfödaren veta vad dom säljer för djur,ifall det är en hona eller hane??

Ja ja,i vilket fall som helst så får vi väl kastrera pokjen då och hoppas att han inte hunnit sätta på honan.....någon som vill ha kanin ungar i så fall:)

Jisses så det kan bli,jag vet ju att det kan vara svårt att se men trodde att uppfödare skulel kunna sånt där.

Sv: Jahapp,honan var en hane

dåligt av uppfödaren att inte kunna könsbestämma tycker jag.

på tal om könsbestämmelse! :
mitt ex brors flickvän köpte en katt (helig birma), hon döpte henne till Sammet men efter ett par månader i hennes ägo så tyckte jag att kisseflickan fick pungkulor men vågade sa inget till ägaren (ogillade henne så jag skrattade mest).när katten var 6 månader gammal satte den sig ned och gjorde rent sin lilla snopp och då först insåg människan att hon köpte en pojke. både konstigt av uppfödare och kattägare att inte se skillnad tycker jag.

jag tycker också det är rent ut sagt ruttet av uppfödaren.
vet ju inte om han hunnit "nuppa"på honan.Hon är ju 3 år och har inta haft någon kull innan....

hur gammal e hanen nu? de där långöronen har ju en förmåga att föröka sig fort :( hoppas hon inte är på smällen :crazy:

han är nu 6 månader typ.Fasiken,vi har ju tittat flera gånger och inte sett att det är en hane,och eftersom vi inte sett det så har vi ju inte vänt upp och ner på honom och tittat på länge nu...men poff sa det och det ploppade ut en snopp:crazy: :eek:

kanske han gjorde ett snabbt könsbyte eller nåt......
jag har jobbat på djuraffär och haft kaniner förut men alltid tyckt det är svårt att köns bestämma kanin ungar så man litade ju verkligen på uppfödaren:(

Joo, det är allt dåligt att som uppfödare inte veta vad man säljer för kön.. Om man inte själv kan se vilket kön kaninen har (vilket ju kan vara lite klurigt) så kan man ju åtminstone säga det, och se till att få ungarna könsbestämda av vet eller dylikt. :smirk:

tJA VAD GÖR MAN,NUPPAT ÄR DET JU REDAN SÅ NU FÅR JAG JU SE TILL ATT GE DE SMÅ LIVEN EN BRA START I LIVET I ALLA FALL OCH SE TILL ATT DOM KOMEMR TILL BRA HEM SEN.

Jag tror det,tycker att hon är lite rund men samtidigt så har dom massor mat också så....man får väl bereda sig att det kan vara så..

Jag är uppfödare och jag lovar och svär att vissa djur är säkra honor fram till 3-4 mån ålder och sedan blir de hanar ändå! Det händer verkligen inte ofta men ja det händer, inte uppfödarens fel utan den mycket luriga kaninen! Har en pojk själv här hemma som sparades som hona men nehepp....

HMM,SNABBA KÖNSBYTEN ALLTSÅ

Så nu eventuellt väntas det hermelin(honan)/lejonhuvud/dvärgvädur(hanen)korsnings ungar...jisses

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 957
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 070
Däggdjur Jag har lite då och då funderat på att skaffa tamråttor någon gång i framtiden. De verkar vara så otroligt mysiga och är förskräckligt...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Bexzor
·
Däggdjur Jag är lite smått sugen på att skaffa marsvin, men jag vet nästan ingenting om dem :o Så skulle någon ha lust att ge mig lite svar på...
Svar
18
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar