Jaha vovven har demodex

citron

Trådstartare
vi var hos vet för drygt två veckor sedan då han har fått fläckar och självklart har han demodex och som inte det räcker så är han dessutom halt panostit tyckte jag hon kallade det för det var visst växtvärk som jag fattade det.Så nu sitter jag har med en halt och fläckig valp som jag inte säkert vet kommer bli frisk.Hurra hur kul var det då?Det känns som om allt går emot mig just nu.

Var bara tvungen att skriva av mig tack för att ni lyssnar men det är därför buke är bäst.MVH Citron
 
Sv: Jaha vovven har demodex

usch, jag tycker verkligen synd om dig :(. finns det något botemedel för demodex? jag såg ett avsnitt på animal planet i somras och då sa de att det inte fanns, men att man kunde behandla med jämna mellanrum och på så sett slippa symptomen?

hur som helst ska vi hålla tummar och tassar för att valpen blir frisk fort!
 
Sv: Jaha vovven har demodex

Visst kan hundar bli fria från demodex, men det vanligaste är att det återkommer. Hos vissa ofta och hos andra mer sällan.
Behandligen är vanligast med vad jag vet interceptor eller Ectodex.

Man ska inte avla på en hund som har problem med demodex, och det bör gå på doldafel-försäkringen.
 
Sv: Jaha vovven har demodex

Vetten satte in interceptor för han hade så mycket hon sa att hon inte kunde bedömma om det var lokal eller generell.
 
Sv: Jaha vovven har demodex

Usch vad tråkigt :(
Vet hur det är, hann ha min valp i två veckor
och sen visade det sig att hon har en tumör
(troligtvis dock godartad) + en infektion i
huden så hon fick äta antibiotika i 16 dagar.
Nu är just antibiotikabehandlingen slut och
hon är fin där hon haft infektionen men i går
upptäckte jag utslag på ett annat ställe *sucka* :crazy:
Ska till veterinären på tisdag så får jag höra vad dom säger...
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 018
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 408
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp