Jaha, så är det det där med sadlar igen...suck

Sv: Jaha, så är det det där med sadlar igen...suck

Nej hon kom ju aldrig :(

Men får försöka med Mustang iaf, är ju mycket enklare då kan man åka dit och få den hjälp man behöver och de har avsatt god tid för själva provningen.
Och ev kunde de ta emot min gamla sadel så att den nya inte bli lika dyr, hoppas att detr går att göra så.
Och sen har jag ju 3000:- extra att lägga på sadeln nu när jag fick min gamla pioneer såld! :D

Synd :(

Hoppas du får byta in gloi'n isf :banana:

Jag har lånat hem två sadlar också,
en diddidyna (bomlös) som jag tänkte ha som reservsadel nu under igångsättning av flisan o Lycka. :)
(har ridit Lycka rätt mycket i en sån förut så jag vet att det funkar bra,
även om jag inte är överförtjust i den själv)
Bra också att man kan använda den oavsett hull osv på fröknarna.
Fick äckligt bra pris på den också! :)

Och så har jag lånat hem en dubbelkåpad Equipe Island,
som jag hoppas kommer passa herr'n :)
Snordyr, men ack så skön den verkar! :)

KL.
Någon som har testat en Wellington greenline på islandshäst? Isf, vad var det för storlek och typ av häst och hur kändes den? Är riktigt sugen på en då den ser väldigt skön och stadig ut.

Inte greenline, men elit har jag provat. Heelt underbar kan jag säga!!!

Så då passar den hästar som är ngt svängda i ryggen? Din häst ser ut att ha rak rygg.

Tussilago: Jag har bara sett dom på bild men dom ser ju supersköna ut! Tydligen är greenlinen djupare än eliten och ger ännu mera stöd. Dom är inte så dyra heller! Tittar på att köpa begagnad isf.

KL

Igår hade jag ju tänkt prova Equipen, men vi fick gratisbiljetter till en konsert, så vi gick dit istället o drack en grogg och spelade luftgitarr :D

Provade den ikväll istället,
och OH MY :love: Vilken sadel! :bow: :love: :banana:

Hästen blev mycket förtjust i den och jag är nog kär i den också! :)

Ska prova den lite till innan jag bestämmer mig,
även om jag så gott som bestämt mig så vill jag vara helt säker när det är en så pass dyr sadel :)

Ja, araberna som haft sadeln har varit mer svängda än min häst.

*kl*

Suck, jag tror inte att min älskade Baldur passar längre på min Filipus. Eller vad tycker ni? Jag har inte så himla bra bilder men hoppas dessa duger än så länge..

Funderar på vad för sadel som skulle kunna passa oss, jag behöver nog ha en 17,5 tum (det är 17 på baldursadeln) men vill helst ha en med lite djupare säte och med bra knästöd.. Antar att det är dags att ringa ut sadelutprovaren.. :(

*KL*

Vilka sadlar finns nu att välja på för hästar med ngt svängd rygg? Inga dyrare alternativ.

Nä det bad jag också om, men det var inte det lättaste. Ngt svängd rygg och skapligt bred slutade i en Crown Jessica, men de finns ju begagnade förstås.

Helt omöjligt att säga utifrån de bilderna
men på första bilden ser den ut att ligga något i bakvikt. Samt att det kan se ut som du kanske behöver en något störra som du säger..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: liiinnea
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: super
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka