Jag visste inte ens att jag var besviken på mina så kallade kompisar

Brandgul

Trådstartare
För ett antal år sedan, många år sedan, tappade jag kontakten med ett antal kompisar. Sånt är livet. Jag har inte lagt ned någon tid på det utan levt i nuet och umgåtts med de personer som funnits i min närhet. Inga sura miner. Kompisar kommer och går och ibland hittar man tillbaka till varandra. Jag gör ingen stor grej av sådant.

Men för ett tag sedan började jag få lite meddelande från några kompisar som jag inte hört av på många år. Lite så där om väder och vind. Allmänt.

Jag tyckte det var lite konstigt att de började höra av sig, men lade inte ihop två och två. Till slut kommer det en mening från en kompis och jag förstår var uttrycket kommer ifrån. Från min före detta sambo. Jag använde mig av offentlig media och såg att han separerat från sin sambo.

Alltså är jag okej nu? Varför börjar mina "kompisar" höra av sig igen? Hade de valt sida eller? Var det verkligen så att det inte var okej med mig för att... tja vadå? För att hans sambo inte tyckte det eller vad var problemet?

Jag blir bara så sjukt besviken för att någonstans tänker jag att mina kompisar aktivt och medvetet valt bort mig, och nu lika aktivt tycker att jag är okej igen.

Jag visste inte ens att jag var så besviken. Om mina kompisar aldrig mer hört av sig hade jag varit mindre besviken än vad jag är nu. Det är helt okej att glida isär från varandra eller att inte ha tid. Men att bli bortvald. För mig känns det som ett svek :(

Jag vill mest älta av mig och sätta ord på mina känslor som tydligen finns där.

Såna där "vänner" har jag också haft och jag är väldigt svart/vit på såna vis. Dög jag inte att vara vän med av nån anledning (ny partner eller what ever) så kom f*n inte och fjäska sen heller när det passar :meh:

Såna typer lägger jag noll energi på öht.

Såna där "vänner" har jag också haft och jag är väldigt svart/vit på såna vis. Dög jag inte att vara vän med av nån anledning (ny partner eller what ever) så kom f*n inte och fjäska sen heller när det passar :meh:

Såna typer lägger jag noll energi på öht.
Jag brukar vara bra på att inte lägga ned onödig energi. Men nu snurrar tankarna.

Mina kompisar har jag känt i 20-25 år. Både jag och min fd sambo kände dessa personer helt fristående från varandra innan vi blev tillsammans. Så det är inga kompisar vi fått gemensamt. Utan de har varit kompisar med oss även som individer.

Jag kan bara inte förstå deras agerande. Eller så är det bara helt omedvetet från deras sida och totalt oskyldigt utan baktanke alls.

Människor ibland :( Jag har inget vettigt svar, sliter med samma frågor själv av och till.
Jag tycker att mina vänner är väldigt kloka. Jag brukar vara stolt över att ha så fina kompisar. Så detta känns så... Barnsligt? Mitt ältande är förvisso också barnsligt. Men jag hoppas kunna släppa det snabbare än 8-9 år :cautious:

Jag brukar vara bra på att inte lägga ned onödig energi. Men nu snurrar tankarna.

Mina kompisar har jag känt i 20-25 år. Både jag och min fd sambo kände dessa personer helt fristående från varandra innan vi blev tillsammans. Så det är inga kompisar vi fått gemensamt. Utan de har varit kompisar med oss även som individer.

Jag kan bara inte förstå deras agerande. Eller så är det bara helt omedvetet från deras sida och totalt oskyldigt utan baktanke alls.

De kan vara patetiska fegisar, det är inte uteslutet. Men det kan också vara så som det blev på Komvux när jag gjorde slut med min första pojkvän (ökända "Jag eller hästarna" :meh:).

Då upplevde jag det som att de som hade umgåtts med oss slutade prata med mig (vi gick inte i samma klass). Jag blev ledsen men tänkte inte mer på det för jag hade häcken full med studierna och hästarna. Nåväl, vi hade gemensam avslutningsfest och i fylledimman kom det fram att de hade tyckt att JAG slutat prata med dem! Vi försonades över ölen kan man säga :p

Oavsett hur dina kompisar resonerat skulle jag inte lagt mycket tankemöda på det. Är det någon av dem du gärna vill umgås med så gör det. Personligen hade jag väl varit lite avvaktande alternativt klampat på som en elefant och frågat rent ut varför de sa upp kontakten tidigare :D

De kan vara patetiska fegisar, det är inte uteslutet. Men det kan också vara så som det blev på Komvux när jag gjorde slut med min första pojkvän (ökända "Jag eller hästarna" :meh:).

Då upplevde jag det som att de som hade umgåtts med oss slutade prata med mig (vi gick inte i samma klass). Jag blev ledsen men tänkte inte mer på det för jag hade häcken full med studierna och hästarna. Nåväl, vi hade gemensam avslutningsfest och i fylledimman kom det fram att de hade tyckt att JAG slutat prata med dem! Vi försonades över ölen kan man säga :p

Oavsett hur dina kompisar resonerat skulle jag inte lagt mycket tankemöda på det. Är det någon av dem du gärna vill umgås med så gör det. Personligen hade jag väl varit lite avvaktande alternativt klampat på som en elefant och frågat rent ut varför de sa upp kontakten tidigare :D
Nu bor vi alla så långt ifrån varandra och tiden när jag åker 10 mil enkel väg för att umgås med någon är förbi. Så nä ingen är väl egentligen någon jag har jättebehov av att umgås med. Men de har ju ändå varit så stor del av mitt liv.

Tja... Vem vet? Tänk om det är jag som slutat prata? Men det är ändå de som återkommer just nu.

Ja jag vet att ingen kan göra något åt detta. Jag behöver bara få ur mig min besvikelse. Samla ihop tankarna och gå vidare.

Så himla tråkigt situation.

Jag hade nog bara försökt släppa det (utan att jag vet alla detaljer i din historia) och låtit det rinna ut i sanden. Liksom inte fortsatt att svara och gått vidare med mitt liv. Men jag förstår att det gör dig ledsen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 410
Senast: mars
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 141
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar