T
Tjalfe
Nu har jag snart haft min häst i 2 månader och som många vet har jag tränat NH för instruktör. Och jag har fortfarande inte fått rida på honom. Har alltså haft hästen i 2 månader och har inte ens satt en sadel på ryggen på honom(ok, jag fuskade en gång och hoppade upp på honom och då fick jag en ordentlig tillsägelse utav instruktören som råkade se det). Vi har som sagt tränat NH från marken och det har funkat jätte bra, hästen har fattat vinken och alla övningar funkar utmärkt och hästen verkar i mina ögon se mej som en ledare. Har även skrämmseltränat med plastpåsar, presseningar och allt möjligt utan problem. Instruktören har även varit mycket sjuk så det har dragit ut ännu längre på tiden. Hon nämnde något sist om att jag skulle få hoppa upp om några veckor med repgrimma och en tygel, men jag vill rida på vanligt sätt som jag(och hästen också) alltid har gjort med träns och två tyglar. Hon säger att jag kommer få igen allt senare om jag gör allt det här nu, men jag börjar tappa tålamodet och jag tycker att hästen borde få ordentlig motion snart. Jag längtar så otroligt efter att få börja rida dressyrlektion med mina kompisar men det verkar ju som det kommer dröja evigheter. Och alla tjatar på mej hela tiden "varför rider du inte på honom?" och liknande.
Men vill heller inte sluta träna för instruktören eftersom jag är så rädd för att något ska gå fel som det gjorde med min förra häst....
En anledning till att jag fick hästen av mina föräldrar var att jag skulle börja träna ordenligt och rida lektioner nu i höst för att inte drabbas av min vanlig höstdeprition som även brukar öka på min panikångest när jag sitter mycket hemma, men eftersom jag inte får rida så tränar jag ju bara på dom här lätta, tråkiga övningarna här hemma och kommer inte hemifrån.
Snälla peppa mej!
Men vill heller inte sluta träna för instruktören eftersom jag är så rädd för att något ska gå fel som det gjorde med min förra häst....
En anledning till att jag fick hästen av mina föräldrar var att jag skulle börja träna ordenligt och rida lektioner nu i höst för att inte drabbas av min vanlig höstdeprition som även brukar öka på min panikångest när jag sitter mycket hemma, men eftersom jag inte får rida så tränar jag ju bara på dom här lätta, tråkiga övningarna här hemma och kommer inte hemifrån.
Snälla peppa mej!