Jag vill köra en Volvo Amazon. Hur?

Fazeem

Trådstartare
Kära buke! Kanske en aningen udda fråga. Hur går man tillväga om man vill köra en veteranbil en gång? Bara för att? :D Jag har alltid haft en dröm att få köra en Volvo Amazon. Nu är jag inte i ett ekonomiskt läge att köpa en själv, men hade varit kul att få köra en ändå. En gång liksom. Typ åka och köpa glass i en amazon. Jag känner ingen som har en. Kan ju såklart åka och provköra en och låtsas att jag ska köpa den, men jag är så otroligt dålig på att ljuga :o Finns det något sätt man kan lösa detta på? Eller är jag den enda som drömmer om just detta..? :D
 
Sätt in en annons! "Jag vill hyra din Volvo Amazon för en dag" typ.
Varför inte? Det är en annan känsla att köra gamla bilar.
 
Kära buke! Kanske en aningen udda fråga. Hur går man tillväga om man vill köra en veteranbil en gång? Bara för att? :D Jag har alltid haft en dröm att få köra en Volvo Amazon. Nu är jag inte i ett ekonomiskt läge att köpa en själv, men hade varit kul att få köra en ändå. En gång liksom. Typ åka och köpa glass i en amazon. Jag känner ingen som har en. Kan ju såklart åka och provköra en och låtsas att jag ska köpa den, men jag är så otroligt dålig på att ljuga :o Finns det något sätt man kan lösa detta på? Eller är jag den enda som drömmer om just detta..? :D
Hahaha
Jag som är gammal nog för att ha åkt i sådana har inga positiva minnen av dem.
Jag tyckte mest de var obekväma och bökiga. Men det kanske har att göra med att de redan då var "gamla skruttbilar". 🙂
 
Hahaha
Jag som är gammal nog för att ha åkt i sådana har inga positiva minnen av dem.
Jag tyckte mest de var obekväma och bökiga. Men det kanske har att göra med att de redan då var "gamla skruttbilar". 🙂
Instämmer! Jag fick låna mammas särbos Amazon när mitt körkort var nytaget. På 80-talet
 
Hahaha
Jag som är gammal nog för att ha åkt i sådana har inga positiva minnen av dem.
Jag tyckte mest de var obekväma och bökiga. Men det kanske har att göra med att de redan då var "gamla skruttbilar". 🙂
Åkt i dom har jag gjort otroligt mycket som barn :D minns att den aldrig ville starta på vintern och att jag alltid blev sen till dagis när pappa skulle skjutsa. Fick också hjälpa pappa med det eviga mekandet :cautious: MEN jag har många fina minnen från just de bilarna och känner att det måste fulländas med att jag får köra en också :angel:
 
Min mormor och morfar hade en sån, jag kommer fortfarande ihåg känslan av att åka i den. Kommer ihåg de små sidofönsterna som man fällde ut, kommer ihåg hur skinnklädseln kändes.

förlåt för trådkap
 
Var bor du? :D
Jag är stolt, tredje generationens ägare till min morfars Amazon från 1961. :love:
Den är numera endast sommarbil, men var min enda bil fram till 2008.
Har ALLTID varit lättstartad, faktiskt lättare på vintern och har en fantastisk värme. 🥰
 
http://www.amazonklubben.se/

Här borde du kunna hitta någon lämplig kontakt i närheten av dig som vet vilka som har bilar och vad de brukar göra med dem. Finns väl de som hyr ut till bröllop och liknande? (här i stan finns det i alla fall ett antal amerikanare som hyr ut sig för att köra folk till studentbalen) Varför inte lika gärna kunna ta ut dig på en sväng inkl. provkörning?
 
Var bor du? :D
Jag är stolt, tredje generationens ägare till min morfars Amazon från 1961. :love:
Den är numera endast sommarbil, men var min enda bil fram till 2008.
Har ALLTID varit lättstartad, faktiskt lättare på vintern och har en fantastisk värme. 🥰
När/om du åker till en bilverkstad, vad säger de när du kommer in med den bilen? 😍:D
 
Kära buke! Kanske en aningen udda fråga. Hur går man tillväga om man vill köra en veteranbil en gång? Bara för att? :D Jag har alltid haft en dröm att få köra en Volvo Amazon. Nu är jag inte i ett ekonomiskt läge att köpa en själv, men hade varit kul att få köra en ändå. En gång liksom. Typ åka och köpa glass i en amazon. Jag känner ingen som har en. Kan ju såklart åka och provköra en och låtsas att jag ska köpa den, men jag är så otroligt dålig på att ljuga :o Finns det något sätt man kan lösa detta på? Eller är jag den enda som drömmer om just detta..? :D

Finns nog en märkesklubb kontakta dom👍
 
Har inget råd till dig men min första bil va en amazon, ingen bil har nog betytt så mycket för mig sim min första. Vilken frihet.
 
När/om du åker till en bilverkstad, vad säger de när du kommer in med den bilen? 😍:D
Jag har faktiskt aldrig varit till en "vanlig" (=helt random första bästa) verkstad med den!
Det är inte vem som helst som får skruva i pärlan! ;)
Tack och lov är det mesta plättlätt att åtgärda (Bytte chokewire och kylare själv t.ex) och jag hade en himla händig sambo vars pappa hade bilverkstad de första 15 åren jag körde den och nu på slutet har en ex-svärfar förbarmat sig över den.
 
Senast ändrad:
Jag har faktiskt aldrig varit till en "vanlig" (=helt random första bästa) verkstad med den!
Det är inte vem som helst som får skruva i pärlan! ;)
Tack och lov är det mesta plättlätt att åtgärda (Bytte chokewire och kylare själv t.ex) och jag hade en himla händig sambo vars pappa hade bilverkstad de första 15 åren jag körde den och nu på slutet har en ex-svärfar förbarmat sig över den.
Jag förstår det! Det skulle bara vara kul att höra med tanke på hur mycket teknik och mindre mekanik det är i bilarna idag :angel: Eller om det finns fantaster i bilverkstäderna också :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 899
Senast: Otherside
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 003
Senast: AW
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 795
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp