Jag vill inte frysa mer!

Jag har en lång jacka/kappa ifrån Röhnisch med sunsystem (vilket är ett reflekterande värmesystem på axlarna) och det är den bästa jackan jag någonsin haft. Det är tredje vintern jag kommer använda den nu och den är lika fin som när den var ny fortfarande. Den väger ingenting och är verkligen varm. Jag sitter i rullstol och för de som inte vet det så blir det extremt kallt när man sitter still och inte rör sig alls men i den här jackan har jag inte frusit även om det har varit snöstorm och 10-15 minusgrader och då är jag extremt frusen. Den är lång i ärmarna och lätt figursydd och man kan också dra åt i midjan så att den blir ännu mer figurformad om man vill det. Den är helt enkelt underbar!

Om man inte behöver vara så himla "fancy" så kan man ju alltid kolla bland arbetskläder. Många är ju gjorda för att kunna vara ute "i alla väder" och det finns oftast gott om praktiska fickor - plus att de finns i så många olika modeller och till bra priser :)

Didrikson. Jag älskar min petrolblå fodrade. Den verkar inte så tjockfodrad, men jag har aldrig frusit i den, och har ändå promenerat timmar i snöstorm. Inte blir jag blöt heller. Bra längd, lätt figursydd så det inte ser ut som vandrande tält. Min har fast luva, vilket jag tycker är otroligt skönt när det blåser.

Gjord för att vara ute! Gissar att min är föregångaren till Karen.

Det blev en Didrikson Angelina parkas, fick gå upp ett par storlekar för att ärmar och rygglängd skulle räcka till men den sitter ändå godkänt och går att dra in i midjan om det behövs.
Nu hoppas jag att den motsvarar mina förväntningar för behöver jag byta nästa år emigrerar jag hellre till ett varmare land än försöker hitta en annan variant som passar min, uppenbarligen, alienlika kropp. :D

Tusen tack för all hjälp!

didriksons_angelina_f%5B1%5D.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka