Jag vill ha tips på hingst!

uma

Trådstartare
Lite sent påkommet men nu har jag ändrat mej för hundrade gången och ska nog betäcka stoet i alla fall....
Någon som har ett bra tips på en hingst till ett sto som är stor och grov(nsv/hbl)?
Har sedan tidigare en avkomma efter fullblodshingst och det blev en lyckad kombination, exteriört.
Jag vill betäcka med en hingst som är lätt i typen, har hyfsad gång och framför allt (nästan det viktigaste) är coooool och ger avkommor med lugnt/stabilt temperament! Finns den hingsten? Jag ska inte ha nå´n GP-häst och har tänkt mej en "billigare" hingst. Alla goda råd är välkommna!!

Sv: Jag vill ha tips på hingst!

Callahan?? Han är ädel och har trevlig gång. Jag tycker att han verkar ha ett trevligt temerament.

Mr Carrera xx?

Har kombinationen med ett fullblod blivit lyckad tidigare så varför inte göra den igen?

Callahan?? Han är ädel och har trevlig gång. Jag tycker att han verkar ha ett trevligt temerament.

Nja, Callahan är en mycket fin hopphingst men hans trav är verkligen ingen höjdare. Tycker att det är en hingst som man använder till ett sto med hyfsade grundgångarter för att få fram en hoppkanon.

Belamour är min favorit! Han verkar ha ett fantastiskt temperament, mycket hög ridbarhet, kanongång, bra hoppförmåga och modern typ. Kan säga att han är mycket, mycket snyggare irl än på den uppställda bilden på Flyinges hemsida.

Jag vet inte riktigt vart i landet du bor, men ett budgetalternativ är ju Cairo som står på naturlig betäckning här nere i Skåne. Han har tävlat svår dressyr men blev förra året sänkt till C. Lite orättvis sänkning kan tyckas då han inte stått i landet de senaste åren utan varit i Australien. Men eftersom avkomman ändå inte får gröna papper kan det kvitta. Cairo sägs ha ett mycket behagligt temperament och tävlades de sista åren av en junior har jag för mig.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 337
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 431
Senast: moonstruck
·
Avel Är det någon som vet vad denna hingst nedärver? Ska betäcka ett av mina ston nu( henne första föl), som är efter en dressyrhingst som...
Svar
3
· Visningar
1 748
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka