T
tintin_
hej, jag skulle vilja ha lite tips om hur jag ska göra åt min häst... det går 3 hästar i hagen och alla mäste tyvärrr tas in om jag ska ha in någon av dom, min häst är en riktig idiot om man får säga så. När jag går in i hagen och ska hämta dom går han fram till mig precis som att han ska hälsa och är glad att se mig men så är de inte... han går ända fram och ställer sig med huvudet vid mig så jag kan ta honom om jag vill, men så fort jag rör handen mot hans huvud så slänger han bort med de, om jag tar tag i grimman och försöker hålla fast honom drar han de uppåt och så fort han kommit loss så vänder han runt bakbenen mot mig och hotar att sparkas. Det konstiga är att han verkar tycka det är kul för om jag vänder och går några steg så kommer han fram till mig igen och ställer sig och samma sak händer igen. Men de går inte att fånga honom.. Eftersom han är en väldigt nervös häst så vill jag inte lämna kvar honom till sist och ta in som andra hästarna först men det är de ända som funkar för att få in honom. Blir han lämnad så går han och ställer sig vid gapet/öppningen och väntar och sen när jag kommer igen gnäggar han och står still när jag ska ta honom, men jag gillar inte att behöva bråka med honom så. Om han tex tappat grimman i hagen så kan jag inte gå in och sätta på honom den. Jag vill inte att de ska vara så.