Jag vill göra något hästaktigt i sommar

Ridresor- kostar ju lite men om man har pengarna är det säkert värt det. Annars turridning i Sverige?

Vad menar du med ridresor? :3

kl Jag skulle vilja rida på en långritt någon gång och det är väl bra att göra på sommaren så det skulle jag tipsa om. Bada med häst? Det har jag aldrig gjort, men skulle vilja göra. Jag tror dock inte att jag skulle få i min häst i vattnet utan att själv bada samt ha i minst en annan häst (jag får tvinga henne att gå igenom vattenpölar istället för att gå runt eller hoppa över...)
 
Vad menar du med ridresor? :3

Åk utomlands (eller inom Sverige) på "ridsemester". Antingen för träning eller uteritter.

För några år sedan var jag ute på en ridresa, till Mallorca, i en vecka. Helt galet underbart! Det var uteritter vi hade valt då, men man kunde även välja att rida för tränare. Vi red på stränder, badade med hästarna, red i skogar och städer. Sjukt mysigt. Längsta ridturen vi hade var runt 6-8 timmar lång. Så efteråt var man rätt trött :p

Man kan ju också hyra in sig i ett stall och rida runt i omgivningarna, alt. rida på ridleder. Roligare om man är minst två kanske? :)
 
Om någon har webadressen till de som hyr ut häst och vagn på Irland (eller om det var England) är jag tacksam för ett PM :love:
 
Är det någon som har något förslag? Är öppen för det mesta :up:

Åk till en terrängbana och hoppa lite mindre naturhinder, åk till en strand och bada, testa någon helt ny gren som t.ex. WE, rid långritt med övernattning. Jag ska göra det förstnämnda och nr 3 snart!
 
massa bra förslag, tack på er :), "tyvärr" äger jag en åring så jag kan inte göra något sånt med henne. Jag har blivit biten av westernvärlden och vill prova på något sånt en helg men vet inte vilka rancher som är bra. Helst vill jag ta regelbundna lektioner men det verkar vara dåligt med det här i närheten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 806
Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 222
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 233
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp