Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: Jag vill förbättra ventilationen i transporten
Hur monterade ni in den, var det svårt? Vart köper man? Jag vill också ha något mer ventilation i min transport, hade en tråd om det nyss där jag frågade om fläkt.
Finns ju några små ventlier som man kan sätta in men de ger tydligen nästan ingen ventilation alls. När vi fräschade upp vår gamla transport satte vi dit en taklucka och då blev det iallafall bättre där inne.
Ringde idag och kollade upp priser på taklucka och arbete hos en av Sveriges största husvagnsförsäljare....
Lite kruxigt eftersom taket i hästtransporter inte är isolerade normalt, det gör att det är välldigt tunt.
Vilket i sin tur gör att man inte kan välja och vraka av takluckorna som finns, utan ett litet utbud med takluckor som skruvas fast uppifrån...
Men räkna med allt från 900:- till 1500:- för takluckan
Sen tar jobbet 2 timmar och de tar 530:- / timmen.
Såååå, jag skippar taklucka och går in för 2 st solcelsdrivna fläktar i taket istället á 350:-/st.
Vi fick en taklucka från en husvagn som skulle slaktas, den var orange-genomskinlig så den målades kvickt vit... Monterade den själva, lade metallramar emellan så gick det utmärkt! Kostnad...? Tja, lite vit färg och ont i armarna!
Hundavel & Ras
Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...