Jag vet inte om jag passar på honom i hoppning...

dragonjannike

Trådstartare
Jag har börjat ta hand om en häst i stallet på torsdagar till söndagar... vi går jätte bra ihop i dressyren men jag älskar o hoppa men alla säger att jag ska satsa på dressyren istället för vi passar bättre i d men jag vet inte va jag ska göra... när jag hoppar honom så blir jag så negativ över att jag tror att d inte går bra i hoppningen så jag anstränger mig inte speciellt mkt... på andra hästar som jag vet att jag passar i hoppningen går d jätte bra men jag vill verkligen hoppa på honom men jag blir så negativ i hoppningen när alla säger att man "passar bättre" i drssyren... va ska jag göra??? ska jag lägga ner hoppningen helt o bara rida dressyr eller ska jag fortsätta o hoppa? behöver verkligen svar... så snälla svara! :confused: :crazy: :cry:

om ni funkar bra i dressyren så har ni ju en väldigt bra grund i hoppningen... hoppning bygger ju på sammarbete och tillit.

Sen tycker jag att du ska skita i vad alla de andra ycker..det är svårt ja men du måste ju göra som du själv vill å tycker du det är roligt att hoppa så hoppa på!!!!

tycker du att det är roligt att rida dressyr på honom??
tycker du det är roligt att hoppa med honom??

jag tycker d e jätte ql att hoppa honom... men jag blir så negativ när alla säger att man borde satsa på dressyren istället.... d låter på dom som om att d går skit dåligt när jag hoppar... jag älskar o rida dressyr på honom o d går verkligen jätte bra... men hoppningen e ju min "kärlek"... tack så mkt för svaret! :)

Hej!

Jag vet inte riktigt om jag förstår vad de menar när de säger att ni "passar bättre i dressyr"!? Vadå? Går det åt fanders när ni hoppar eller? Eller hoppar han bättre med en annan ryttare??

Vad andra tycker ska man ta med en nypa salt. Visst är det kul att de tycker att ni passar ihop i dressyr, men fortsätt hoppa hästen du och lägg ner energi på att hoppningen också ska funka. Kanske kommer de andra att märka att ni "passar bättre" eller lika bra i hoppningen sen!!!

Det är jätte kul att du älskar att rida dressyr på pålle, för en välriden häst hoppar mycket bättre, men alla hästar behöver variation. Så även om du nu inte ska satsa på hoppningen med just denna häst så ska du absolut inte lägga ner hoppningen helt, gör det du och hästen själva tycker är kul!!

Äh, strunta i vad dom andra tycker.
Varför behöver det ena utesluta det andra förresten? Tycker dom hör ihop ganska bra. Utan dressyren kan du ju ändå inte hoppa.

Tycker du och hästen att det är kul att hoppa så fortsätt med det! :bump: :bump:

det går ju inte jätte dåligt när jag hoppar honom men jag har inte samma positiva tanke som jag har när jag hoppar hästar jag "passar" på i hoppningen... jag känner att jag blir ganska negativ i min ridning o jag tänker att d kommer gå jätte dåligt när jag hoppar o då anstränger jag mig inte... jag älskar o hoppa! d e min "kärlek" om man säger så... men när alla säger att man passar bättre i dressyren så åker självförtroedet bort och man tänker att d kommer gå åt helvete... om du förstår va jag menar?? jag har tänkt flera ggr att jag ska sluta bry mig om vad andra tycker men d e svårt o inte bry sig.... ute i skogen går d jätte bra o hoppa... men då e de ingen som direkt kollar på en... jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få tillbaka självförtroendet när jag hoppar honom... :confused: :(

d e ganska svårt o skita i vad andra säger när man känner själv att d kommer gå skit.... jag blir väldigt negativ när jag hoppar honom eftersom nästan alla tycker att jag ska rida dressyr istället... d låter på dom som om att jag inte kan hoppa... jag har tävlat flera ggr på andra hästar o då har d gått väldigt bra... men jag tappa självförtroendet när jag ska hoppa honom o nån kollar på... för jag tror att dom kommer tycka att jag rider kasst... jag anstränger mig inte lika mkt när jag hoppar honom som andra hästar... tack för svaret... :bump:

Håll då fast vid hoppningen!!! låter ju som en häst som du kan ha superkul med oavsett vilket!!!!!
strunta i dom pessimisterna

tänk på att det inte är särskilt ofta allting stämmeri hoppningen utan det krävs mycket träning för att lära sig läsa hästen å kunna sammarbeta med den på bästa sätt...

men det är ju klart att det är en härlig känsla å sitta upp på en ny häst å känna att allt stämmer... men tyvärr har man inte ofta sän tur...

Hur tycker du själv att det går (eller gick innan dessa knasiga kommentarer från de andra i stallet) med er hoppning?
Det kan ju vara så att vissa är avundsjuka på er (tro mig, det förekommer OFTA, speciellt om man får ta hand om en häst på ridskolan eller i något större stall).
Försök att tänka positvit, försök träna utan publik, och tänka goda tankar, så går det säkert bättre. Och som andra skrev - går det bra i dressyren har du ju en god grund till hoppningen!

jah höll på med honom innan han kom till stallet oxå för jag kände ägaren så jag red honom ganska mkt... då gick hoppningen jätte bra men d har börjat gå utför nu när alla säger så o man blir negativ... men jag ska fortsätta med hoppningen... vem vet... dom kanske kommer få ta tillbaka det...! tack så mkt!!! :bump:

d e sant! d e jätte många som vill ta hand om honom... men när dom fråga mig så blev alla lite sura o sånt... jag hade ju hand om honom innan han kom till stallet ganska mkt eftersom jag kände ägaren o då gick allt jätte bra i hoppningen men sen kom ju alla negativa tankar när alla sa att man passade bättre i dressyren så då har det börjat gå utför i hoppningen... men d bästa kanske borde vara skita i vad andra säger med det e svårt... tack för svaret på andra tråden oxå!!!

Jag har varit i PRECIS samma sits för många år sedan, på ridskolan. En privathäst som jag blev halvfodervärd på (kände ägarna). Folk blev SÅÅÅÅ avundsjuka och sura, och snackade skit och hade sig (vissa, alltså). Till slut orkade jag inte mer, så jag slutade! De sa också att det gick asdåligt för oss i ridningen (bakom ryggen, annars var det fjäsk, fjäsk), och det GICK JÄTTEBRA, det sa ridläraren, ägaren, de snälla vännerna etc. Men man tar ju åt sig av vad andra säger, speciellt då när jag var lite yngre.
Fy fasen för avundsjuka stalltjejer! :devil:

ahhh!!! vissa e jätte schyssta o säger att d går jätte bra min ridlärare tycker att d går jätte bra men sen har man ju dom som pratar skit... o sen fjäskar!!! jag hatar såna! :mad: men men... jag orkar inte med alla brudar i stallet som blir sura över att d går bra för en o sen ska dom sabotera det!!! de gör mig grymt sur! :mad: dom e som små :devil:!!! men d bästa vore ju o inte bry sig med d e ju så svårt!!!!

Menar dom det inte som något positivt då? Att visst kanske hoppningen går bra, men du rider honom VÄLDIGT bra i dressyren?
I vilket fall så är det ju upp till dig att bevisa att de har fel, eller vad man ska säga. Skulle det vara så att de säger så för att de är avundsjuka, så vinner ju dom om du ger upp... Du får visa lite jävlaranamma och fila lite på tävlingsinstinkten!

Lyssna inte på vad andra säger.
Vill du hoppa så gör det.
Eller kör båda delarna. Hoppning kräver ju dressyr också.
Lycka till!

d e sant... man kanske inte borde byr sig i vad alla andra säger... men när dom säger nåt så känns d som om man suger på o hoppa... men men...eftersom dressyren går så bra borde ju hoppningen oxå gå bra... jag ska fan visa att jag kan hoppa honom lika bra som jag hoppar alla andra!!! :rofl: :bump: :) ;) :banana:

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 144
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama