Min första graviditet rivstartade med fruktansvärt illamående, var i princip sängliggandes i tre månader och mådde så otroligt dåligt psykiskt hela den perioden. Tappade lusten till allt. När min son föddes så var allt såklart värt det men har sedan dess fasat över en kommande graviditet.
Efter tre år kom suget efter ett andra barn och jag blev gravid oväntat fort.
Illamåendet smög sig på, om än inte lika starkt så väldigt intensivt och jag kastades genast tillbaka till ångesten jag hade sist.
Men jag försökte ändå vara positiv då jag iaf inte var helt sänkt som sist även fast jag mår
Väldigt illa.
Efter ett ultraljud förra veckan konstaterades att det inte fanns något foster - vilket också bekräftades igår hos läkare på gynmottagning.
Imorgon ska jag ta fyra tabletter som ska stöta ut det som är där inne.
Saken är den att jag kan inte ens sörja ”barnet som aldrig blev till” utan jag vill bara få ut det nu så jag blir av med mitt illamående.
Just nu kan jag inte ens tänka mig att försöka bli gravid igen. Jag vill ha en bebis, jag vill att min son ska få ett syskon. Men jag orkar inte med illamåendet.
Har någon vart med om liknande? Hur gick det för er?
Jag känner mig så misslyckad.
Efter tre år kom suget efter ett andra barn och jag blev gravid oväntat fort.
Illamåendet smög sig på, om än inte lika starkt så väldigt intensivt och jag kastades genast tillbaka till ångesten jag hade sist.
Men jag försökte ändå vara positiv då jag iaf inte var helt sänkt som sist även fast jag mår
Väldigt illa.
Efter ett ultraljud förra veckan konstaterades att det inte fanns något foster - vilket också bekräftades igår hos läkare på gynmottagning.
Imorgon ska jag ta fyra tabletter som ska stöta ut det som är där inne.
Saken är den att jag kan inte ens sörja ”barnet som aldrig blev till” utan jag vill bara få ut det nu så jag blir av med mitt illamående.
Just nu kan jag inte ens tänka mig att försöka bli gravid igen. Jag vill ha en bebis, jag vill att min son ska få ett syskon. Men jag orkar inte med illamåendet.
Har någon vart med om liknande? Hur gick det för er?
Jag känner mig så misslyckad.