Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Tja färger osv. Sedan finns det ju alltid risken för missfall och då kan besvikelsen bli så stor. Vet inte än om jag vågar göra ordning hur tidigt som helst. En del kan ju få missfall ända in i sista månaden :eek:

Hur tidigt börjar ni med all inredning?


Alltsa om nagot skulle handa i slutet av graviditeten (eller for all del i borjan av barnets liv) sa tror jag ju att det MINSTA problemet man har ar att packa ner mobler/klader etc.

Jag borjade handla i vecka 20 och var i princip helt klar i vecka 32, och glad ar jag for det for de senaste veckorna hade jag INTE velat rusa runt i affarer, och sarskilt inte mitt i julrusningen/mellandagsrean :eek:
Tror inte heller att det ar nagon hit att ge sig ut och shoppa med tva nyfodda spadisar, efter ett k-snitt ;)
For mig var det dessutom viktigt att fa inreda rummet tidigt sa att jag kunde fa det som jag ville ha det och fa tid att vanja mig vid det faktum att JAG antligen fick gora detta, som har vantat sa himla lange pa att ens bli gravid :love:

Men alla gor ju som de vill, har en kompis som inte kopte nagonting alls forran hennes dotter kommit ut. Fast hon sager idag att hon angrar det, och skulle inte gora likadant igen.

Det dar med fargerna fattar jag inte heller vad du menar med. Eller du kanske tanker inreda ljusblatt for en kille och babyrosa for en tjej? Da blir det ju forstas svart att inreda i forvag om man inte tagit reda pa konet....
Vart babyrum ar helt neutralt trots att vi vet att det ar tva tjejer, vita mobler och mestadels beige detaljer, och ett bjorntema!!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Har inte du planerat snitt den 11 januari?

Det är ju för gudars skymmning i övermorgon! :eek:

Tyckte nyss du blev gravid! (minns att jag satt vi datorn och läste att du väntade tvillingar efter alla försök,kom en liten glädjetår där för dig)

Önskar dig all lycka i övermorgon!:love:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag känner också att jag hellre har den här underbara tiden där man drömmer om sin bebis och förbereder sig, än att gå runt och vara rädd för missfall.
Jag tror inte att sorgen blir lättare om man skulle förlora sitt barn nu, bara för att man inte möblerat och köpt spjälsäng liksom.

Trots trött rygg och dålig sömn på natten är det ju en underbar tid just för att det börjar bli så på riktigt. Man vet att snart är bebis här och man funderar på vad det egentligen är som kommer att komma ut. Klart att man vill förbereda för sin lilla tjej. :love:

Sambon sa idag att vi borde passa på att fota lägenheten nu när vi gör om och fått allt klart. För att om inte allt för länge kanske vi har barnklotter på väggarna och leksaker precis överallt. :angel::rofl:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Klart det är bättre att njuta i graviditetsmånaderna än att gå och oroa sig. Fast det kanske är olika från person till person.

Jag är den nojjiga typen, men jag njöt av varje sekund som gravid, och slog bort alla orostankar.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag är också den nojjiga typen men inte vill man gå och oroa sig för sitt barn. Dom allra flesta barnen föds ju faktiskt friska och välmående. Procenten där det går fel är väldigt låg.

Nu har jag tänkt om med vaggan, IGEN. :angel: Ska köpa marimekkotyg och sy sängkläder till vaggan av det. Och så får nog vaggan vara helvit. Men man kan ju hinna ångra sig. Jag har ju gjort det några gånger redan. :angel:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Men hur tidigt börjar ni med att möblera?
Inte rädd för missfall?
:confused:

Men vet du vad, den risken finns alltid och blir varken större eller mindre om man donar iordning och fixar..

Att skriva sådär i en tråd som denna ( lyckotråd ) tycker jag är lite .. nja jag vet inte :crazy::(

Man kan inte tänka så, då kan man aldrig någonsin planera och förbereda något som har med ens barn att göra.


/ C vars brorsdotter endast blev 4 dagar och att man då hade köpt en massa saker förvärrade varken smärtan eller förbättrade den.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Ja och sen finns risken för plötslig spädbarnhets död tom barnet är 4 månader på det så man bör ju inte handla något förutom blöjor då de första 4 månaderna :smirk:
Precis.

Min pappa höll på att förlora sin dotter ( dvs mig ) efter 22 år, så ja då kan man inte göra annat än att oroa sig och aldrig någonsin planera :crazy:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Men tänk om det inte fanns en endaste pryl... Inget som påminde om hennes korta liv. Precis som att hon inte var... någonting... Rent spontant skulle det nästan kännas värre tänker jag. Nu var det någon som var efterlängtad, välkommen och älskad.

Någon kanske tycker att det jag skrev är dumt, men nu har jag bestämt mig för att inte gå omkring och leva efter något gammalt skrock. För som någon skrev så varken minskar det eller ökar chanserna för varken det ena eller det andra. Får jag barn igen så ska jag förbereda mig från första sparken :) Då vet jag att det finns någon jag längtar efter!
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

kan inte de dö i det när de är äldre? Läste om en på FL vars bebis dog när den var 6 månader i det
 
Senast ändrad:
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Nej det var ju lite det jag ville få fram ..

Att det spelar liksom ingen roll om man förbereder sig extremt eller inget alls, det tar inte bort smärtan om något händer.

Och som du skriver också, nu har man vissa klädesplagg kvar som bara är hennes ...

Nej att gå och oroa sig tjänar ingenting till jag går helt & fullt på din linje ...
 
Senast ändrad:
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

kan inte de dö i det när de är äldre? Läste om en på FL vars bebis dog när den var 6 månader i det

Det här är inte för att skrämmas, men min kompis skrev sin uppsats om plötslig spädbarnsdöd. Det mesta av hennes bakgrunsmaterial kom från USA, men iaf. Slutsatsen blev att barn kan dö av detta ända upp till 2 årsålder... Även om det blir ovanligare ju äldre de blir som tur är.

Jag tror att det är en bra del i sorgeprocessen om något nu skulle gå galet att få plocka bort lite saker. Men låtr oss hoppas att vi slipper...
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag läste ett lite roligt citat av en kille om hur det var att vara förstagångsförälder.
"När dom gråter gör man allt man kan gör att dom ska somna och när dom sover är man rädd för att dom dött." :rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 006
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp