Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

TS: Li har inte fått något sovrumm ännu, hon ska sova hos mig tills hon blir vuxen. :angel: Och när bebisen väl kommer så kommer du upptäcka att du glömt massor ändå, och att 158 av grejjerna du införskaffat var helt i onödan. :angel::angel:

Mitt senaste påhitt är att inreda våran klädkammare till sovrum till bebis när hon blir äldre. Men frågan är.. Finns det liksom nån lag på hur litet sovrum man får ha. :angel:
För klädkammaren är inte stor. Men jag tänkte att man kan ju plocka bort dörren så får man egentligen bara en liten sovvrå.

Vi bor ju i en lägenhet, och både jag och sambon gråter över tanken att kanske behöva sälja våran fantastiska lägenhet som vi kommit över med en sån jävla massa tur.
Annars om man inte kan inreda klädkammaren till barnkammare funderar vi på att inreda balkongen till vårat sovrum (12 kvadrat inglasad balkong). Men vintrarna kan nog vara i kallaste laget här uppe. Hittills brukar vi flytta in och sova inomhus oktober-april och sen sova på balkongen hela sommarhalvåret.

Men med infravärme kanske? :angel:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Nä fy katten vad surt. Vi åkte ju på att renovera badrummet *suck*

I vårt enorma vardagsrum ska jag göra lekhörna till barnet. Det kommer ta ett bra tag innan de vill leka ensamma på sitt rum ändå...
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Ja det känns verkligen sååå surt att vattenskadan skulle komma nu. :mad: Är så jäkla nervös inför morgondagen. Hoppas att skaderegleraren kommer med positiva besked.
Ska bli skönt att få ställa in diskmaskinen där den hör hemma och slippa köra disken mitt i köket. :devil:

Jo det kommer att bli någon typ av lekhörna här också. Det känns trist att ha såååå mycket öppen plats i vardagsrummet. Det blir extra stort iom att det är helt öppet mellan kök och vardagsrum också. Men samtidigt.. När bebis väl kommit tror jag att man uppskattar det. Mamma säger alltid att vi har den perfekta bebislägenheten när den är så öppen.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Bilbarnsstolen ska vara upp till 9 månader och fötterna hänger redan utanför...:eek: Och han är bara 4 månader.
Han har stl 68, men kan ha 74 och väger runt 9 kg...

Kluns!

Jason växte oxå ur sitt babyskydd snabbare än blixten. Vid 5 månader så var det dags att byta upp sig till nästa stol.
Är SÅ glad att jag fick låna babyskydd av brorsan då han hade det såpass kort tid.
Han är nu 10½ månader och drar 86 i storlek.
Han hade 56 när han kom hem från bb och i kanske max en vecka, men då flaggade byxorna på halv stång.
En riktig heffaklump...men en underbar sådan!:love:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Ah! Vi har tyvärr inte så öppet. Men de är ju där man är själv så... Det låter helt perfekt :)
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Men hur tidigt börjar ni med att möblera?
Inte rädd för missfall?
:confused:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Men hur tidigt börjar ni med att möblera?
Inte rädd för missfall?
:confused:

Men så kan man ju inte gå & tänka heller. :(

Jag började osså tidigt, handlade första bebiskläderna i v.8 och sedan rullade det på. :D Var i princip klar med allt här hemma inför bebis ankomst i v.36 & tur var det, för han kom redan i v.38. ;)
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag är i v 35 nu så det är ju inte såå länge kvar. Snarare att jag nog tycker att det börjar vara dags att köra igång på allvar, de flesta barn föds ju i v 38-40. :) Och vi har fortfarande kvar att måla om sovrummet. :D
Vi började köpa grejer till bebis när jag var i v 20 kanske eller nåt sånt. Men det är först nu senaste veckan som vi satt upp säng och börjat förbereda hemmet inför bebis ankomst. :)

Nu har jag dessutom kommit på vad jag ska göra av vaggan så nu kan jag knappt vänta på att få åka till färgbutiken och köpa målarfärg. För vaggan ska målas om. Den ska bli vit, och så ska jag måla blommor (tänk marimekko) på kortsidorna av den. :idea:

Vi har mest ek i våran lägenhet så en vagga i furu passar ju inte riktigt in. :angel:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag blev nyfiken på vad babyskyddet kostade för jag har tänkt köpa ett likadant... :angel:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Vi betalade 995 kr för babyskyddet med bas. I vanliga fall kostar basen 495 kr, men nu följde den med i priset. :idea:
Så spring in på barnens hus och kolla om det är samma sak där du bor. Här i Piteå hade dom inte nåt erbjudande på den, men tydligen hade dom det både i Haparanda och Luleå.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

varför då? :confused:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Är du säker på att det blir en liten tjej? Det kan ju bli en kille?
Det är ju lite svårt att förbereda med vissa saker om man inte har tagit reda på könet innan.
Vilka saker blir svåra att förbereda menar du?
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Tja färger osv. Sedan finns det ju alltid risken för missfall och då kan besvikelsen bli så stor. Vet inte än om jag vågar göra ordning hur tidigt som helst. En del kan ju få missfall ända in i sista månaden :eek:

Hur tidigt börjar ni med all inredning?
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Sedan finns det ju alltid risken för missfall och då kan besvikelsen bli så stor. Vet inte än om jag vågar göra ordning hur tidigt som helst. En del kan ju få missfall ända in i sista månaden :eek:


Men vilket konstigt sätt att tänka. :crazy:

"Nej, jag ska nog inte köpa en ny cykel åt mitt barn för hon kan ju dö"
"Det är nog onödigt att köpa sadel åt hästen, hon blir nog skadad"

Så, vad kan man då egentligen göra, för risken att något går åt fanders finns ju alltid. Är det inte mer hälsosamt att njuta och leva i nuet, planera för det som är just nu, istället för en massa oro och "tänk om".


Jag berättade för alla att jag var gravid redan i v.6, fick då höra att man inte skulle göra det för då får man nog garanterat missfall. Vilken människa mår övht bra av att tänka så, och framför allt, säga så till andra gravida?

Händer det något så händer det oavsett, då får man hantera det då. Det är ju knappast friskt att gå och oroa sig för komplikationer i förväg.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Tja färger osv.
Men du inreder väl i färger som du gillar oavsett kön på barnet..? Eller menar du att barnets kön styr vad du väljer för färg på väggarna..?
Sedan finns det ju alltid risken för missfall och då kan besvikelsen bli så stor. Vet inte än om jag vågar göra ordning hur tidigt som helst. En del kan ju få missfall ända in i sista månaden :eek:
Och det är ju inte speciellt vanligt och alltså ingenting man behöver oroa sig för om allt verkar gå bra och man är frisk. Okej att man kanske kan vänta med att ropa hej innan de mest kritiska veckorna har gått (en kollega berättade väldigt tidigt och fick sedan missfall - kanske inte så kul att hela jobbet på över 100 pers visste om det då), men att gå och tänka att man inte kan förbereda sig för sitt barns ankomst för att man kan få missfall i sista månaden, det känns väldigt onödigt och överdrivet.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Så mysigt det låter!:love:

Önskar så att man skulle få återuppleva känslan med första barnet en gång till...

Vi visste förvisso att det skulle bli en liten kille sedan v.16 men jag tänkte hela tiden att jag har så god tid på mig.
Därför hade i princip ingenting införskaffats.

En fredag e.m i v.29 visade ett extra UL att han inte mådde bra!
Akut till förlossningen och istället för myskväll framför tv:n fick jag "mysa" med en liten miniman som var 34 cm lång och 860 gr.

Nu fick han ju stanna 4 månader på neonatalavdelningen så jag hann köpa säng, skötbord, barnvagn, kläder osv den helgen vi hade permission.

Självklart gör ni rätt i att redan göra klart allting!
Det kan gå fortare än vad ni tror!;)

Lycka till med den lilla tjejen!
(att 2 UL skulle visa fel tror jag inte!)
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Men man måste ändå sätta fart innan man inte orkar mer. För mig blir det bara tyngre och tyngre och innan jag blir helt däckad så vill jag ha hunit springa i affärer klart m.m. En bekant till mig fick jätteont i bäckenet flera veckor efter förlossningen. Hon kunde defenitivt inte göra något alls. Då är det inte så roligt för en nybliven förstagångspappa att springa runt och köpa alla saker själv utan att ha någon att diskutera med. Någon gång måste man ju ta steget och sätta igång.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

I en tråd där ts är i princip fullgången och skriver om att hon köpt grejjer till barnet frågar du om hon inte är rädd för missfall?

Det är väl klart man är det, hela tiden! Och det är klart att man är rädd att råka ut för en bilolycka när man är ute och kör, men man säger inte "är du inte rädd att dö" till någon som ska köra till affären?

Man kanske inte börjar inreda när man precis har plussat, men efter 30 veckor tycker jag definitivt att man bör börja bli klar i alla fall. Sannolikheten att något ska hända med barnet efter det är ju otroligt liten, de allra flesta föder alldeles friska barn.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Tja färger osv. Sedan finns det ju alltid risken för missfall och då kan besvikelsen bli så stor. Vet inte än om jag vågar göra ordning hur tidigt som helst. En del kan ju få missfall ända in i sista månaden :eek:

Ja och sen finns risken för plötslig spädbarnhets död tom barnet är 4 månader på det så man bör ju inte handla något förutom blöjor då de första 4 månaderna :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 006
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp