Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Aningsfull

Trådstartare
Åkte på Ikea igår för att handla saker till bebis. Så nu börjar vi bli redo, tror jag. Även om det är 5 veckor kvar kunde vi såklart inte låta bli att bädda klart sängen med nya lakan, skruva ihop skötbordet så att det står klart inne på toaletten,
idag tänkte jag bädda vaggan så att även den är redo.
Det är ju så roligt att drömma och förbereda för sin lilla bebis!! :love:

Eftersom att barnens hus ligger på samma område passade vi på att springa in där när vi ändå var i krokarna och så ramlade vi över samma babyskydd vi spanat på i många veckor hemma i stan - till extrapris. :banana:
Så en sån fick också följa med oss hem. Det blev en dyr dag, men nu tror jag tametusan att vi börjar vara klara. Så nu kan jag luta mig tillbaka, äta glass och rulla tummar och bara vänta på att bebis ska dimpa ner. :angel:

Eller.. sovrummet ska målas om först också, SEN är jag klar. Kanske. För visst vore det roligt att måla sina egna tavlor också att hänga ovanför sängen?
Och kanske sy lite egna bebiskläder?

Nej helt seriöst. När blir man egentligen klar? :angel:


Såhär fint ska våran lilla prinsessa få åka i bilen. Fast med helsvart klädsel, det matchar bilklädseln bättre. ;) Och så har vi köpt till basen också.

36820383primoredangle2.jpg
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Nej helt seriöst. När blir man egentligen klar? :angel:

Rasmus är 11 veckor och jag är inte klar! Hans sovrum är fortfarande inte ens påbörjat med omtapetsering, ny matta på golvet, tavlor, hyllor. Inte ens en spjälsäng har vi köpt åt honom!

Och jag som precis städat bort nästan alla plagg i stl. 56 :cry: Är väl ingen ide att göra iordning hans rum för han flyttar väl snart hemifrån :eek:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag har en precis sådan bilstol som på bilden.. Samma färg och allt. Färgen stör mig lite eftersom rött och rosa inte matchar.. :cry:
Vi satte också upp sängen i vecka 35, skötbordet också.. Allt var "klart" för bebisen.. BM sa ju att jag skulle förmodligen få i vecka 38 senast, men ack vad fel hon hade.. :mad:

Men förövrigt är den superbra.. Fast vi har fått ta bort extra skyddet, Saga börjar redan bli förstor för stolen..

pmm: Jag är påväg att rensa bort strl 62.. Och Saga är ju ett par dagar yngre än Rasmus. :cry:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag med, Arvid har använt 62/68 nu ett bra tag. Vi fick aldrig ha de där små bebisarna, vi fick stora klunsar direkt :cry:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag förstår faktiskt inte hur han fick plats i din mage! Vad hade du för SF-mått sist du mättes?

Rasmus kunde ju knappt ha stl.50 när han var helt ny!! På den här bilden har han en pyamas i stl. 50-56 och som ni ser har han fötterna i pyamasen för benen är så långa!! Den har jag fått städa bort nu men som tur var fick han en ny i stl. 62-68 i julklapp :D


Men bara för ni fick stora bebisar nu betyder det ju inte att nästa bebis blir stor den också ;)
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Rasmus är 11 veckor och jag är inte klar! Hans sovrum är fortfarande inte ens påbörjat med omtapetsering, ny matta på golvet, tavlor, hyllor. Inte ens en spjälsäng har vi köpt åt honom!

Och jag som precis städat bort nästan alla plagg i stl. 56 :cry: Är väl ingen ide att göra iordning hans rum för han flyttar väl snart hemifrån :eek:

Hannes är 8 mån och vi har inte börjat på hans rum än, utan det är fortfarande kontor.:D Sambon säger att han ska börja med det när jakten är slut (1 feb). Har precis städat undan hans plagg i stl 62, förutom hängslebyxorna för de kan han fortfarande ha.

Börjar så smått fundera på hur vi ska inreda hans rum, fast han hinner kanske också flytta hemifrån innan jag tänkt klart.:angel: Spjälsäng har vi precis fått, fast han har inte invigt den än då han fortfarande sover hos mig.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Oj.. jag hoppas att våran bebis ska kunna ha stolen i alla fall i några månader. Jag får helt enkelt be om en liten bebis. :D
Hoppas att bebis brås på sin far. 2600 vid födseln och fortfarande en liten och underbar karl. :D:love:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Hannes är 8 mån och vi har inte börjat på hans rum än, utan det är fortfarande kontor.:D Sambon säger att han ska börja med det när jakten är slut (1 feb). Har precis städat undan hans plagg i stl 62, förutom hängslebyxorna för de kan han fortfarande ha.

Börjar så smått fundera på hur vi ska inreda hans rum, fast han hinner kanske också flytta hemifrån innan jag tänkt klart.:angel: Spjälsäng har vi precis fått, fast han har inte invigt den än då han fortfarande sover hos mig.

Jag hittade superfina tapeter när jag var i v. 25 någonting, de har jag fortfarande inte köpt :eek:

Rasmus sover i vagga soch den vågar jag inte låta honom sova i när han börjar vända sig om och sånt. Det går inte att ha honom i samma säng, han sparkar ut en ur sängen :eek:

Aningsfull skrev:
Hoppas att bebis brås på sin far. 2600 vid födseln och fortfarande en liten och underbar karl.

Rasmus vägde precis lika mycket som mig men var 1 cm kortare! Fast det beror ju på den som mäter oxå, kanske var vi lika långa. När praktikanten på bvc mätte Rasmus var han 2 cm kortare än när sköterskan mätte honom veckan tidigare :D
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag tror aldrig man blir helt klar:D

Vi har haft en otrolig tur och fått nästan allt utom barnvagn.
så nu har vi ett helt rum med grejer (massor med kläder i olika str) och gå igenom och fixa iordning.:D Spjälsäng, vagga och lite annat ska hämtas också. Sedan ska rummet göras klart och möbleras lite mer. Bara 12 v kvar ju:bump:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

*kl*

Ja jisses vad dom växer!

Ena dagen passar kläderna, nästa dag efter en sväng i tvättmaskinen så har de plötsligt krympt :angel:
(nej, jag tvättade inte för varmt :D )

Jonas kunde oxå försvinna i storlek 50 när han föddes, nu när han är 3 mån (ja, på onsdag är han redan så gammal :eek: , usch vad fort det går) så är 62orna som åleskinn.
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag med, Arvid har använt 62/68 nu ett bra tag. Vi fick aldrig ha de där små bebisarna, vi fick stora klunsar direkt :cry:

Och min lilla kille som är 3 månader imorgon använder strl 56 fortfarande, kan ha 62 på endel. Men dom flesta är för stora. :D
Men så hade han ju strl 44 då han föddes. ;)
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Haha, jag bäddade hans säng och fixade sånt. Trodde då det var en månad kvar. Men Emil föddes dagen efter!

Sen tog det ytterligare några månader innan vi var klara med hans rum. Är bara lite hyllor och sånt som saknas nu.

Lycka till!
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Kuligt! Vi har ju också 5 veckor kvar, men en hel del kvar att fixa. Vagn och bilstol är det som är klart. Sen har jag fått en hel hög med kläder, så det behöver jag inte bekymra mig över. Jag ska hämta ut Babypaketet på Babyproffsen här under veckan. Nu ska jag försöka att hitta en bra åkpåse/sovsäck som går ned i hårdliften!
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Har precis målat klart i "lekrummet" som är egentligen en klädkammare då..

Har städat och sålt alla små babykläder.

Bilbarnsstolen ska vara upp till 9 månader och fötterna hänger redan utanför...:eek: Och han är bara 4 månader.
Han har stl 68, men kan ha 74 och väger runt 9 kg...

Kluns!
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Är du säker på att det blir en liten tjej? Det kan ju bli en kille?
Det är ju lite svårt att förbereda med vissa saker om man inte har tagit reda på könet innan. Det kanske du har gjort?
själv har jag tur att det finns lite sedan jag och mina bröder var små kvar, som jag ska ha när det börjar bli dags att möblera. Tänkte att vi väntar med att möblera om hemma i lägenheten tills att vi har varit på ultraljudet, sedan kan det få ta fart lite mer och mer. Men redan nu sitter jag i programmet Autodesk inventor och designar rummet tre dimensionellt. :cool::angel:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Jag med, Arvid har använt 62/68 nu ett bra tag. Vi fick aldrig ha de där små bebisarna, vi fick stora klunsar direkt :cry:

Jag kan tala om att det inte är jätteroligt att ha en tvåmånaders som fortfarande simmar i sinna 56 heller. Vi hade förberett oss för en bebs som växer fooort och nu sitter jag här och längtar efter att få använda alla söta kläder i storleken större. :crazy:


TS: Li har inte fått något sovrumm ännu, hon ska sova hos mig tills hon blir vuxen. :angel: Och när bebisen väl kommer så kommer du upptäcka att du glömt massor ändå, och att 158 av grejjerna du införskaffat var helt i onödan. :angel::angel:
 
Sv: Jag tror att jag börjar vara bebisklar...

Mest troligt blir det en tjej. Både vid UL i v 18 och i v 33 har BM sagt att det ser ut att bli en flicka.
Fast helt säker kan man ju inte vara förrän bebis är född. :D För säkerhets skull har vi köpt saker som skulle passa både en tjej och en kille. Två klänningar har jag visserligen köpt bara för att jag inte kunde låta bli, och så open minded att jag skulle sätta min kille i klänning är jag inte. Men annars har vi barnkläder i både blått, rosa, rött, grönt och himlens alla färger. En skönhet klär i allt brukar man ju säga. ;)

Just nu möbleras vardagsrummet om för fullt (inte av mig dock, som ni märker). Sambon springer runt med slagborr, hammare och skruvdragare i högsta hugg. Jag blir bara inte klok på vad man ska göra av vårat enorma vardagsrum. Vi har inte nog med möbler att fylla det. Skulle ha köpt igår på ikea, min dröm är att göra en liten myshörna där man kan sitta och läsa uppkrupen i någon skön fåtölj, kanske sticka eller inreda syhörna till mig där jag kan sitta och sy. Men eftersom att vi fått en vattenskada i köket i förrgår vågade vi inte lägga en massa tusenlappar på möbler och sen bli stående med ett obrukbart kök för att man inte har råd att reparera det. :cry:

Nåväl.. skaderegleraren kommer imorgon för att mäta vidden av vattenskadan. Värsta scenariot är att vi skulle tvingas riva köksbänken och ta upp köksgolvet. Och det lär bli dyyyyyrt, trots försäkring. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 006
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp