No1
Trådstartare
Har idag för första gången på 15år varit inne i en leksaksaffär.
Jag som får genusångest när jag vandrar förbi barnklädesavdelningar, uppdelade i rosa/blått, är svårt chockad.
Förrutom att flickavdelningen var glittrig och rosa så hittade jag givetvis dockor, sminkhuvuden, barnvagnar, köksredskap mm där.
Men när jag kom till pojkavdelningen
Köper verkligen människor sådan skit till sina barn?? Svärd och kpistar
Hur fn går det ihop???
Skurkdräkter, krigsrobotar och en miljard andra innovativa vålds och mördar leksaker.
..och isf.
Varför ge man inte robotar, svärd och kpistar till flickor?
För att de inte vill leka med det?
Vilken tur att ett kön får bestå vettigt då :smirk: medan det andra könet uppmuntras och stimuleras till våldsamma lekar.
Pojkar är ju pojkar, eller hur
Varför görs inte robotar och kpistar i rosa/lila/rött/glittrigt? Fäster inte rosa på plasten?
När jag kom hem från den fascinerande stunden i leksaksaffären slog jag på kanal 3.
Barnprogram och reklam riktad till barn som sig bör en söndag fm.
Vad ser jag?
Jo, reklam för en dockbebis med tillhörande barnvagn.
Två små söta flickor lekte förtjust och kuttrande med detta.
Så, till min fundering i det ämnet:
Eftersom det inte fanns med en lekande pojke, innebär det att reklammakarna räds att det kan slå så fel att det blir en global bojkott mot leksaken som uppmuntrar till skapandet av homosexualitet?
Finns det någon bransch som väcker mer heta åsikter än barnbranschen??
En bekant ville ha svarta klädesplagg till sin lilla dotter.
Det gick inte att köpa så hon sydde egna....och fick ta emot massor av pikar, frågor och negativa antydningar från omgivningen.
Fan vad sjukt.
Jag som får genusångest när jag vandrar förbi barnklädesavdelningar, uppdelade i rosa/blått, är svårt chockad.
Förrutom att flickavdelningen var glittrig och rosa så hittade jag givetvis dockor, sminkhuvuden, barnvagnar, köksredskap mm där.
Men när jag kom till pojkavdelningen
Köper verkligen människor sådan skit till sina barn?? Svärd och kpistar
Hur fn går det ihop???
Skurkdräkter, krigsrobotar och en miljard andra innovativa vålds och mördar leksaker.
..och isf.
Varför ge man inte robotar, svärd och kpistar till flickor?
För att de inte vill leka med det?
Vilken tur att ett kön får bestå vettigt då :smirk: medan det andra könet uppmuntras och stimuleras till våldsamma lekar.
Pojkar är ju pojkar, eller hur
Varför görs inte robotar och kpistar i rosa/lila/rött/glittrigt? Fäster inte rosa på plasten?
När jag kom hem från den fascinerande stunden i leksaksaffären slog jag på kanal 3.
Barnprogram och reklam riktad till barn som sig bör en söndag fm.
Vad ser jag?
Jo, reklam för en dockbebis med tillhörande barnvagn.
Två små söta flickor lekte förtjust och kuttrande med detta.
Så, till min fundering i det ämnet:
Eftersom det inte fanns med en lekande pojke, innebär det att reklammakarna räds att det kan slå så fel att det blir en global bojkott mot leksaken som uppmuntrar till skapandet av homosexualitet?
Finns det någon bransch som väcker mer heta åsikter än barnbranschen??
En bekant ville ha svarta klädesplagg till sin lilla dotter.
Det gick inte att köpa så hon sydde egna....och fick ta emot massor av pikar, frågor och negativa antydningar från omgivningen.
Fan vad sjukt.