Jag skäms

Shaggy

Trådstartare
Min häst har skaffat sig en ny hobby idag. Sparka hovslagare :mad:. Det var dessutom inte bara en gång utan hon försökte flera. Man skäms ju och vad :devil: gör man åt det :confused:. Hästen har mig veterligen aldrig sparkat mot hovslagare förr, jag har haft henne i 3 år och då har hon inte ens visat sådana tendenser. Hon har inte sparkat mot någon överhuvudtaget på snart två år. Den hovslagare jag har nu har skott henne flera gånger förut utan problem och uppträdde på exakt samma sätt som vanligt idag. Nej jag tror inte hästen har ont det har hon haft tidigare men nu bör det inte vara några problem det enda är att hon brunstar men ändå...
Vad kan en sån här sak bero på och hur stor är risken för att hon fortsätter? Det här är ju pinsamt :crazy:
Förvirrat från en förbannad Shaggy

Sv: Jag skäms

Vissa ston blir extra kinkiga när de brunstar. Om hon är som vanligt nästa gång så är det inget att oroa sig för.

Min häst sparkade in en hetlevrad klinikveterinär i väggen.
Till saken hör att jag farit ner med honom just för att jag inte kunde spruta bakbenet o hålla koll på huvudet samtidigt o att jag jag varnade innan. När vi tog det lugnt o dottern bremsade, jag "dominerade" o han sprutade gick det bra. Det var nog enda gången han blivit sparkad utan att kunna bli vansinnig.
PL

Känner hovslagaren till hästen sedan innan så tror jag inte du behöver skämmas. Men fortsätter hästen med det så får du kanske tillrättavisa henne nästa gång.Men skämmas tycker jag inte :smirk:

...vi fick också skämmas lite när lillflickan skulle skos... hade liksom glömt att berätta för hovis att hon inte skotts förut.. å att hon va "killig" i ljumskarna... *skämmas* det vart ganska mycket brottning, men vi har en tuff hovis med ett grymt "knip" så hon fick vackert foga sig... hihi, dessutom har hon därefter tappat skor varje vecka, som hämnd ;) behöver jag tala om att hovis numera blir överöst med smicker och beröm när han vågar sig hit? ;)

Nu har jag lugnat ner mig lite och är inte fly förbannad längre utan bara arg. Även om det skulle vara så att hon sparkade på grund av brunst så måste det ju gå att sko henne även då.
Hon var kanon snäll på kvällen när jag lyfte fötterna trots att jag provocerade henne med att "dra och bända" till ungefär samma ställningar som hovslagaren håller henne i. När vi var ute i skogen så saktade hon av från galopp på lång tygel både på väg bort och hem så jag fick till slut vara stolt över min lilla häst igår med :love:.

Vissa ston gillar faktis inte männ så mycket och framförallt inte när de brunstar. Mitt sto gillar bara sin hovslagare andra gubbar ser hon lite snet på. Så något har väl hänt henne, gubbar har väl varit elaka mot henne.

Hon har aldrig reagerat negativt på karlar tidigare (jo en men den gillade varken hon eller jag) och hon har gillat hovis tidigare.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 887
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30