Jag ska skänka bort mina hundar.

C

CarolaLind

Sen ska jag dessutom skänka bort mina katter. 5 st Otacksamma katt:devil: och 3 st. fula hundar. Sa jag att dom luktar illa också??


Här står jag, stackars vegetarian och KOKAR snusk som jägaren varit och lämnat, jag pysslar, jag donar, jag småsjunger (Ni ser bilden framför er va?) allt..för att inte spy svallvågor över spisen, jag behärskar mig, milt sagt.

Snusket som då förmodligen består av både det ena och det andra *YYYyyylll* fördelas fint, ris kokas och allt blandas och portioneras ut i fina byttor.

Vad gör de otacksamma kräken??

Tittar på det...luktar på det...Och går och lägger sig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte en jäkel rör maten!!!


Nu strejkar mattanten på detta stället, det är ett som är säkert.

:devil: :devil: :devil:

Sa jag att jag tom. hade buljong i?

:cry: :cry:
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Mm..fast nu sitter den fetaste katten och vaktar det i alla fall, så det kanske ändå ÄR ätbart...:D
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Där är äkta Himalayasalt i...bortskämda räliga otyg är vad de är..

Fast nu luktar i alla fall JRT på det igen..hon verkar överlägga om det är lönt...:angel: :D
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Om Du kommer hit så kan jag garantera att Du får två mycket nöjda matgäster. :D :D De dräglas bara av att jag läser högt för dem. :angel:
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Jag skulle ge slaktavfallet rått - dels är det mycket nyttigare för hundarna (och katterna), de tillgodoser alla näringsämnen bättre och dessutom brukar de flesta tycka det är godare när köttet är rått :p
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Pja..det har jag försökt så många ggr nu så..de glor inte ens på det när det är rått.
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Man får ju inte verka angelägen. :angel:
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Men alltså... Jag blev nästan lite hungrig när jag läste hur du gjort dig till med ris och buljong och grejer. :d
Har dom ingen skam i kroppen?? Jag hade inte vågat göra annat än äta det som serverats efter att tillagats så grundligt och med massa kärlek! :D
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Jag hör att det är inte bara hos mig som det rynkas på näsan åt hemma lagad mat, trots att jag själv står och nästan kräks när jag ska laga eller grejja....
Kyckling är favoriten här. Och det äter jag också, så där är vi alla överens, men jag har inte råd att ge katterna och hunden kyckling varje dag. Ok, kalkon duger det också....*suck*
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

De har förmodligen gått korrespondanskurs för min katt som vägrar att äta annat än sin hårdprocessade kattmat, där både torrfoder och blötfoder är mums. Det enda som går ner i övrigt är mesost, allt annat(lax, räkor, köttfärs o s v) räknas som vidrig människoföda och rynkas på näsan åt.

Min hund är tack och lov obildbar och äter allt. Han är å andra sidan en riktig fyllehund, så man får hålla uppsikt över öl- och vinglas...:o
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Åh så du har med otacksamma djur (min är visseligen sjuk nu).

Häromdagen smörjde jag matskålen med skinkost, la i färskfoder, små bitar av korv och pyttelite lever i. Tror du han rörde det? :crazy:
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Hihi, jag är så glad över min lilla vovve. Han slukar ALLT! Och han äääääälskar sitt torrfoder över allt annat typ. Han är lika lycklig varje dag, morgon och kväll, då han får sin mat. Och katterna tycker om det lika mycket, men dom ska passa sig noga för att smaka av hans mumsiga mat :D
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Dentaku skrev:
Det enda som går ner i övrigt är mesost, allt annat(lax, räkor, köttfärs o s v) räknas som vidrig människoföda och rynkas på näsan åt.

Vi hade en katt förut som det tog flera år att lära tycka om/äta räkor...:crazy: Trots att hon som kattunge ätit det mesta annan människoföda, typ ris, potatis och fil.
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Vilka otacksamma odjur du har ;)
Å dom luktar illa oxå... Usch! :D

Men jadu... vad ska man ge dom!? levergodis dagarna i ända kanske.. då skulle iaf Benso vara nöjd å glad :D
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

Jag vet. Du och jag kan byta djur. Min hund äter allt, han skulle bli överlycklig om han fick bo hos dig och katterna dom stjäler den fisk jag tagit fram till mig själv, så inte heller där är utfodringen något problem.
:bump:
 
Sv: Jag ska skänka bort mina hundar.

YellowGiraff skrev:



Svenskt uppslagsord


humor [h'u:mor ] humorn subst.
förmågan att le åt tillvarons brister (särskilt om förmågan att skämta)


:p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp