Jag ska prata lite...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 569
Sv: Jag ska prata lite...

Förutom din presentation av dina hingstar och hur du tänker kring det, så tycker jag att det alltid behövs ett litet Back-to basic-perspektiv. Vi tar så för givet att alla redan har det klart för sig och så är det sannerligen inte.
Vad är avel? Finns det olika sorters avel, prestation, utseende, produktion och bevarande etc.? Hur agerar man utifrån de olikheterna och hur påverkar det djuren? Styr det marknaden för avelsdjur? Inte bara hästar alltså, intressanta jämförelser med både likeheter och olikheter.
Är avelsarbetarna för trendkänsliga? Vart tog bruksdjuren vägen? Vad har vi förlorat på vägen?
Lite sånt som jag skulle vilja lyssna på av en sån som du som är så erfaren.
Nattliga funderingar:love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 272
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Sasse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 830
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 539
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka