Jag ska köpa hus!

jerseyko

Trådstartare
Shit, jag är helt speedad :bump:

Efter att ha kollat på hus i ca 3 års tid och förlorat ett flertal budgivningar ringde mäklaren idag och sa att säljaren godtar vårt bud :eek:


På tisdag ska vi skriva papper på att vi har 1a tjing så inte säljaren säljer åt någon annan även om de skulle bjuda flera miljoner.

Sen så ska huset besiktas och efter den så blir det slutgiltiga svaret ifrån oss och prel. inflyttning är då 1/8!

utsida_1207683168.jpg


k_k_1207683380.jpg


barnrum_1207685060.jpg




Shit vad jag känner mig gammal nu :eek: (Och blev ju inte bättre av att sambon håller med om att jag är gammal)
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Man blir ju inte äldre än vad man gör sig till ;) Nu ska vi se... Villa, barn, kombi... Sorry damen du ÄR gammal ;)


GRATTIS till huset!!!
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Grattis! Du har väl inte trivts så super i erat hus nu om jag förstått det rätt så jag håller tummarna för att allt går vägen nu :) :banana:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Vad roligt! :)

Men vadå skriva papper på att säljaren är bunden av budet? Det går ju inte att binda köparen på annat sätt än genom köpehandling.
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Jag fick inte ens visa leg på bolaget 1a ggr jag handla :mad: Skitig stalljacka, mjukisbyxor, håriga vinterstövlar och en ful lila och mörkgrön fleesmössa med toffs och öronlappar :rofl:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Vi trivs inte alls här men skadedjuren gör :crazy:

Sedna Så sa mäklaren, så inte säljaren låter oss stå för hela besiktningen och sen säljer till någon annan.
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Dessa mäklare :D

Visst kan man sätta press på parterna genom t.ex. handpenningavtal, som jag antar mäklaren syftar på. Men det är ju faktiskt inte möjligt att binda partnerna utan formkraven som krävs. Aja. Juridisk tjaffs. Spelar egentligen ingen roll, var mest nyfiken på vad mäklare sagt. :D
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Grattis!

Men det var inte så länge sedan ni köpte hus va? Men alltid skönt med nytt om man inte trivs.
 
Sv: Jag ska köpa hus!

åå va roligt!

asch gammla är vi knappast!
kollade på lite hus vi med för ett år sen, så sjukt oseriöst man bli bemött när man är ung dock :mad:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Tycker oxå de lät konstigt och säljaren har ju tills vi får nyckeln att säga nej, precis som vi.

Och jag tänker inte skriva på att jag binder mig om det är anmärkningar jag inte gillar på besiktningsprotokollet!

Vi få i alla fall lägre boendekostnad än vi har nu :bump:


Heulwen Det här är vårt första husköp, vi har hyrt hus tidigare. det andra huset vi lagt bud på avslutades i förra veckan, mäklaren ringde inte ens och sa att vi hade blivit överbjudna *hrm*
 
Sv: Jag ska köpa hus!

så sjukt oseriöst man bli bemött när man är ung dock :mad:

Vi har mest haft "problem" med banken, men jag redovisade vår månads och årsbudget och när vi hittade det här och bad henne räkna så sa hon bara "Gå så högt ni vill" ;)

Men när vi bokade tiden
"Är det lägenhet ni ska köpa?"
"Nej villa"
"Men oj, ni som är så unga det kostar massa pengar"
"Ja och vi tjänar X kronor om året"
"Okey.....Det finns en tid på torsdag"

:mad:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Tycker oxå de lät konstigt och säljaren har ju tills vi får nyckeln att säga nej, precis som vi.

Och jag tänker inte skriva på att jag binder mig om det är anmärkningar jag inte gillar på besiktningsprotokollet!

Alltså ingen blir ju bunden förrän köpehandlingen upprättats. Däremot skriver man ju ofta ett handpenningavtal för att sätta press på parterna, för att trycka på att den parten som drar sig ur blir skådeståndskyldig. Men lite dåligt formulerat av mäklaren att det är bindande. Däremot tror jag det är rätt vanligt att mäklaren slarvar i sin info, det spelar ju i slutändan oftast ingen roll, men ändå ju ändå väldigt dåligt.
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Nä, det viktigaste är väl att man har koll själv, och jag har ju tur som har en pappa som byggt hus i 20 år så han vet mkt väl vad som gäller och vad man ska kolla efter osv.

Ringde faktiskt pappa före sambon :o
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 106
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp