Jag ska börja rida

J

Jenni_horse

Hej jag är en tjej på 12år och jag hade tänkt att börja rida jag skulle vilja ha lite tips om vad jag ska träna på, för ibland så rider jag hos en tjej som har hästar och jag tycker det är roligt och jag vill börja rida. men jag måste komma i samma grupp 2 andra för att jag ska kunna börja. (mamma och pappa kan intre stjutsa mig dig varje tista så vi kan sammåka) Och jag undrar om jag behöver lära mig lite mer innan jag börjar och vad isåfall??

Snälla ka ni hjälpa mig??


//Mig :confused:
 
Sv: Jag ska börja rida

Jenni, om du berättar lite mer om vad du kan nu så blir det lättare
för oss att råda.

Fråga ridläraren vad du bör kunna för att börja i den gruppen du vill?!

kanske det räcker med det du redan kan?!
 
Sv: Jag ska börja rida

Hur långt har de andra kommit? Vad gör de på sina ridlektioner?
Det är alltid bra att träna balans, att sitta rakt över hästen och att behärska hästen i de olika gångarterna.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: Roxy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp