Jag och hÄsten ska flytta!!

Sv: Jag och hÄsten ska flytta!!

Vad roligt! :D

Vi ska också flytta! Nu står vi i eget stall som också har två boxar. Jag ska börja ridgymnasium och ska flytta till ett utestall med 6 boxar som ligger bakom ett ridhus och har en stor ridplan en bitbort, uppvärmd sadelkammare.
Ska antagligen flytta hästen till en gård där han får gå i en hage ute på nätterna en månad innan 1 oktober då vi får flytta in i elevstallet :)

..och vi (jag o Stjärna). Ska flytta ner till Linköping nu i sen sommar / höst. Jag har dock inte hittat stallplats ännu utan letar. Någon som har nåt tips om bra stallplats i Linköping? :)

Ja, visst är det! :D

Hoppas att ni ska trivas!

TheBlackOne: Tyvärr har jag ingen aning om stallplatser i Linköping (bor i norra Norrbotten), men det finns säkert någon annan som kan tipsa dig :laugh:

..och vi (jag o Stjärna). Ska flytta ner till Linköping nu i sen sommar / höst. Jag har dock inte hittat stallplats ännu utan letar. Någon som har nåt tips om bra stallplats i Linköping? :)

Förbered dig på att det är dyrt att ha häst i Östergötland i generellt.
Beroende på om du har bil eller inte så blir det lite olika.
Utan bil, ner mot Ullstämma (stadsdel, fel ände från universitetet och studentområden, finns säkert 4-5 stall) finns det många fina stall. Det är dock mycket dyrt att ha häst inne i sta´n.
Har du bil så finns det ett antal helt ok mot Vikingstad bla Solla gård
Eller mot Rystad, där finns Kåvetorp stall, också ok.
För ett stall men foder (kraft (ofta havre) och grov), strö, in utsläpp och fodringar, ca 1800-2500 kr. finns billigare men då blir det kollektivlösningar.

Lycka till...

Nedre ullstämma ligger nära stan har mycket fina ridvägar och möjlighet till ridhus. 1500 kr tar han i mån och då ingår hö, strö och utsläpp vardagar. maila hellre min mail bellutt@hotmail.com

Jag tänkte rent spontant, har du provat att ha en sån där betesreducerare (vet ej vad de heter men man sätter fast de i grimman som en "munkorg" som hindrar hästen från att äta lika mycket gräs).. Kanske kan vara en lösning? Det är ett hål i "botten" som den kan äta genom.. Vet att en kompis shettis som får fång JÄTTELÄTT haft sådan hela sommaren och klarat sig galant även på kraftigt bete. :)

Lycka till med flytt och allt!! :)

Hur har det gått Grålly? Blir ju nyfiken när jag läser tråden!:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
438
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 598
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 739
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar