Jag och BARNET ska till Götlaborg!

Alltså, det värsta är att när jag nu har skrivit ett par inlägg på någon sorts göteborgska, så är det nästan svårt att skriva normalt igen. Jag som knappt ens pratar göteborgska, och det är inte min ursprungliga dialekt (tror jag). Jag pratar i alla fall inte grov dialekt, och jag skulle vägra att läsa mina göteborgska inlägg högt på göteborgska, ändå är det skitenkelt att skriva på grov dialekt. Skumt.

Alltså, det värsta är att när jag nu har skrivit ett par inlägg på någon sorts göteborgska, så är det nästan svårt att skriva normalt igen. Jag som knappt ens pratar göteborgska, och det är inte min ursprungliga dialekt (tror jag). Jag pratar i alla fall inte grov dialekt, och jag skulle vägra att läsa mina göteborgska inlägg högt på göteborgska, ändå är det skitenkelt att skriva på grov dialekt. Skumt.
Relax. Det räcker att du blinkar med ögonen.

Ok. Jag återkommer med rapport när jag övat färdigt. Men det kan nog ta en stund för jag har en känsla av att min höga ålder arbetar mot mig i det här.

@blinkfyren
Gå in och läs på avel så ser du att iaf ston klarar alldeles utmärkt att blinka utan att använda ögonen, men förvänta dig inget i stil med bil-/moppelyktor när du försöker. ;)

Och jag har jättelätt att prata breeeed göteborgska som låter äkta på skoj, fast jag inte gör det i vanliga fall (förutom att jag använder lite typiskt göteborgska ord då, som jag själv inte tänker på ÄR göteborgska). En och annan utomsocknes anser sig kunna höra att jag är från Göteborg när jag pratar vanligt, men det är inte många som har påpekat det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka