Jag måste bara få skryta!

Sandra78

Trådstartare
Sedan två dagar tillbaka har vi en försvarsmaktshund!!!
Äntligen ska hon få vara med husse på övningar och kanske får hon även chansen att göra nytta i skarpt läge och söka försvunna personer någon gång!
Jag är en så stolt matte/figg/spårläggare/lydnadstränare :D

Vår prinsessa:

koradtjh.jpg

Sv: Jag måste bara få skryta!

Men GRATTIS!

Vad roligt för er och jag håller tummarna att ni ska få jobba i skarpt läge nångång :)

Tack! Naturligtvis hoppas man ju inte på att folk ska komma vilse, men OM det sker hoppas jag på att Dana och husse blir inkallade och kan vara till nytta.

Tack allesammans :)

Det har varit en lång väg hit, när Dana var fyra månader bröt hon nämligen ett framben och till följd av det fick hon pålagringar och röntgades med lbp/mbp. Då hon röntgades hade hon redan gjort anlagsprovet och vi rekommenderades att söka tjänstbarhetsintyg för henne då hon inte hade de "vanliga" pålagringarna.
Tyvärr blev det många fel och missförstånd på vägen så det tog 2½ år och en omröntgen innan vi äntligen hade tjänstbarhetsintyget klart, tack och lov att hon var såpass ung när hon gjorde anlagsprovet!

Men nu är det klart, och förhoppningsvis kan hon jobba några år nu, hon har verkligen älskat träningen och hon kommer att älska övningarna ännu mer, hon trivs som bäst när hon får vara "en i gänget". Så nu återstår utbildning på pistol för husse och så får vi se var de blir krigsplacerade.

Och så kommer det att bli en och annan utställning, nu när hon får gå i bruksklass :D Vore ju fint med ett SEUCH också.

Åh vad roligt :) Jag och pojkvännen letar faktiskt också hund som förhoppningsvis ska kunna vara med och utvecklas med honom i arbetet (officer). Ska bli jätteroligt :) Grattis!

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 565
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 902
Senast: geting
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 847
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 560
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka