Jag kommer spara pengar!

RIA

Trådstartare
ja som rubriken lyder, jag har kommit på ett sätt att spara pengar på kraftfodret :idea:

som det står i en annan tråd så ska jag börja med eggersmanns musli. jag har helomvänt vad det gäller vilken sort efter att ha kollat upp värdena på de olika foderna. men det har inte med saken att göra.

eggersmann kommer ju från tyskland som många av er vet. nu är det så att min man kör genom tyskland 2 ggr i veckan i jobbet (till frankrike och tillbaka) å då fick jag den lysande idén om att kolla vad fodret kostar där. den måste ju vara billigare eftersom importören samt försäljarna ska ha sin del.

å gissa vad! min man har nu precis varit hos en återförsäljare och kollat upp priserna :love: tro mig, jag kommer låta honom köpa det direkt från tyskland istället. det är ju exakt samma foder, bara att det är importerat!

så numera kommer en säck kosta 14,5 euro=138 svenska kronor

GUD så billig maten blev helt plötsligt :banana:
hoppas priserna inte stiger där nere på ett tag!

var bara tvungen att skriva av mig av min glädje...

Sv: Jag kommer spara pengar!

Bara att gratulera dig :) men jag känner mig en aning avundsjuk...:mad::o:angel:

den återförsäljaren som jag skulle köpa av i sverige skulle ha 220 kr per säck. nu slipper jag betala det :D

jo men inte lika dyrt :D
min man betalar ju inga importkostnader. då hade vi varit ruinerade nu med tanke på all sprit han tar hem :angel:

oj! ja grattis till de sparade pengarna!blir ju en hel del/år... :banana:

ja, det blir en hel del man sparar!

kan ju köpa grejor till hästen för de pengarna nu istället :p

ÅH, vad fuskigt... Men kul för dig! ;) Det är ju nästan en 100ing per säck....

Nu vet jag inte hur det är med Tyskland eftersom vi båda är med i EU + att din man för det över gränsen själv, men det kan vara problem. Min arbetsgivare importerade foder från Australien och det blev en dyr historia. Det skulle godkännas hos jordbruksverket (något med införseltillstånd) och förtullas till höger och vänster så det var inte bara att tuta och köra visade det sig.

Nu tror jag iofs att det inte är lika hårt från Tyskland, men det kan vara läge att kolla upp ... Eller så kanske det är bättre att inte veta så kan man spela dum om tullen knackar på? :angel:

kanske beror på hur stor mängd man importerar?

det tror jag mer på. inte kan man betala multi bara för 2 säckar ju...så ofta hade jag ju inte tänkt att han skulle köpa hem mat :p
2 säckar borde räcka i 2 månader så till jul igen så...

men om man åker ner bil och släp och tänker ta hem mycket mat så får man nog räkna med en importkostnad. men vet faktiskt inte...

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle in och kolla en helt annan sak på ett visst försäkringsbolags sida, och såg en länk om ett erbjudande om köp två betala för ett...
2
Svar
38
· Visningar
5 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka